BuzzerBeater Forums

Suomi - I.1 > Kausi 45

Kausi 45

Set priority
Show messages by
This Post:
22
297784.75 in reply to 297784.74
Date: 2/9/2019 11:54:34 AM
Vesala Basket
SM-Koris
Overall Posts Rated:
739739
Second Team:
Kankaan Koripandat
TÀhÀn keskusteluun tulen mielellÀni hÀmmentÀmÀÀn. Olen jo pitkÀÀn tÀtÀ pohtinut, ettÀ miten tÀssÀ pelissÀ voi olla niin vaikeaa pÀrjÀtÀ ulkotaktiikalla. Kliininen ulkopakki riittÀÀ helposti pysÀyttÀmÀÀn bartuksen kaltaisen heittÀjÀn, jolla on 20/18 heitot. Jos tilanne kÀÀnnetÀÀn toisin pÀin niin ettÀ sisÀpakki on ÀllistyttÀvÀ ja hyökkÀÀvÀn IS on ilmiömÀinen niin ei mitÀÀn toivoa pysÀyttÀÀ jÀrkevillÀ prosenteilla. Voihan sen allekirjoittanutkin todeta 8 vuotta korista aikanaan nuorempana pelanneena ettÀ korin lÀheltÀ on helpompi tehÀ kori oli puolustajaa vastassa tai ei, mutta jos miettii vaikka nykytrendiÀ koriksessa niin en tiÀ millÀ tasolla Chef Curryn heitot olisi BB tasolla. EhkÀpÀ 30 JS ja 25 JR??? KyllÀ siinÀ legendaarisella odllakin pyörisi pÀÀ kuin pöllöllÀ ja areenalla kaikuisi solkenaan "THREE POINTS BY STEPHEEN CURRRRRRRRRRRYYY!". Osaahan kaveri toki ajaa korillekin, mitÀ esim meidÀn kaverit ei osaa kovin hyvin tehdÀ. Sit jos mennÀÀn BB:n pelimoottoriin. 3-2 paikan ongelma on hyökkÀyslevyrit mitÀ vastus saa. Esim. jos vastustajan heittÀvÀ takamies saa hyökkÀyslevyn ja yrittÀÀ nostoa sitÀ ei suinkaan puolusta meidÀn rim protectorit vaan heittÀvÀ takamies, jolla ei ole mitÀÀn saumaa estÀÀ koria muuten kuin rikkomalla. HyökkÀyksellisesti pelimoottori on myös typerÀ ulkojoukkueen nÀkökulmasta. Jos sisÀjengi pelaa korin edessÀ niin montako kolkkia ne ottaa? EhkÀ 2-3 per peli. Jos mÀ pelaan run and gunilla montako heittoa tulee 3 sek alueen sisÀpuolelta? Vastaus on aivan liikaa, jotta mÀ voisin pÀrjÀtÀ. Ei mene oikeassa elÀmÀssÀkÀÀn aina nallekarkit tasan... tiedetÀÀn. Kiitos ja anteeksi.

This Post:
00
297784.76 in reply to 297784.75
Date: 2/9/2019 12:17:37 PM
Overall Posts Rated:
577577
Puit melko hyvin sanoiksi sen, mitÀ itsekin olen miettinyt. Etenkin nuo heitonvalinnat.

LisÀksi se, ettÀ on kaksi Matsonia (joita siis vaatii pysÀyttÀÀkseen oikeasti 3-2:lla sisÀtaktiikan), niin eipÀ sitten ole itsellÀ sisÀuhkaa ollenkaan. Ja jos on, niin pelaajien palkka onkin sitten sillÀ compolla luokkaa 200k per jannu. Aika lyhyt tie taloudellisesti.

Joo nÀÀ on valintoja. Silti odottaisin vielÀ lisÀÀ viilauksia ulkotaktiikoiden eduksi.

Ja tosiaan mulle on aina sanottu, ettei tÀssÀ pelissÀ ole mitÀÀn realistista. Sen olen hyvÀksynyt. Olis kiva jos olis.

From: kbasket
This Post:
22
297784.77 in reply to 297784.75
Date: 2/9/2019 12:22:33 PM
PaaPoo
SM-Koris
Overall Posts Rated:
409409
Ei nyt sinÀllÀÀn liity mihinkÀÀn mutta keskustelun kirvoittamana piti kÀydÀ vanhoista foorumiviesteistÀ kÀydÀ katsomassa vanhan pelaajani taidot.. Viime SM-koris reissulla itsellÀni oli kaveri, jolla sisÀpakki 20 ja blokit 18. HÀn pÀrjÀsi toki ihan OK muuten mutta ei osannut koreja tehdÀ, ongelma vaan oli se, ettÀ lÀhimainkaan samanlaista kaveria en vaan millÀÀn löytÀnyt siirtomarkkinoilta. Toki myös muutenkin loppui rahat aivan kesken viime yrittÀmÀllÀ ja niin ne on loppuneet nytkin... ;(

TÀllÀ hetkellÀ Rodmaneiltani puuttuu sisÀtaitoja aikaisemmasta aika paljon mutta vastaavasti ne ovat paljon vahvempia muilta osin ja sinÀllÀÀn olen suhteellisen tyytyvÀinen nykyiseen tiimiini. Toki eihÀn mulla nyt ihan huippukaveria ole muita kun Tauski. No kuten jo totesin, tÀmÀ ei sinÀllÀÀn liity mihinkÀÀn ja on enemmÀn ajatuksenvirtaa..

No mutta sen verran ehkÀ tuli vielÀ mieleen, ettÀ voisin paljastaa TSP:t ja olikos ne perinteisesti ilmoitettu top5 ja top8...?

Top5: 635

Last edited by kbasket at 2/9/2019 12:24:20 PM

This Post:
00
297784.78 in reply to 297784.77
Date: 2/9/2019 12:47:43 PM
Vesala Basket
SM-Koris
Overall Posts Rated:
739739
Second Team:
Kankaan Koripandat
HyvĂ€ kommentti! Mukava nĂ€hdĂ€, etten ole yksin ajatuksieni kanssa. Kuten Justme ja sinĂ€ sanoitte, listoilla laadukkaat rim protectorit loistavat poissaolollaan. TĂ€stĂ€ syystĂ€ pÀÀtin treenata ne itse (Gani ja Bradi). Öfflumin aikanaan ostin 4.2m, mutta hĂ€nen avut hyökkĂ€yksellisesti ovat olemattomat. EihĂ€n mullakaan kyllĂ€ ole heittotykkejĂ€ kuin Bartus. Borumas ja uusin kaveri Noe ovat ottamassa askelia kohti bartuksen leveliĂ€, mutta vielĂ€ on matkaa sinne. Ja kuten Albert sanoi, jos haluaa 3-2 konseptiin perustuvalla joukkueella menestyĂ€, se vaatii ukkoja, jotka kantavat hyökkĂ€yspÀÀssĂ€ vastuun. HeidĂ€n palkka on vain valitettavan helposti 200 tontun kalliimmalla puolella. KyllĂ€hĂ€n se olisi kiva omistaa 3x 20/18 heitoilla, mut se ei vaan ole taloudellisesti kestĂ€vĂ€, koska laadukkaat rim protectorit vie sen 100k per kipale. Jostain on tingittĂ€vĂ€ ja rajusti jos meinaa pĂ€rjĂ€tĂ€ palkkojen kanssa ja sillĂ€ on suorat vaikutukset joukkueen menestykseen.

From: Albert8
This Post:
00
297784.79 in reply to 297784.78
Date: 2/9/2019 12:51:49 PM
Overall Posts Rated:
577577
Joo olis mullakin vahva pelikirja, mut palkat vois huidella millissĂ€. Ei pysty 😎 En mĂ€ nĂ€illĂ€ realistisilla menoilla kyllĂ€ pĂ€rjÀÀ.

Last edited by Albert8 at 2/9/2019 12:52:46 PM

This Post:
00
297784.81 in reply to 297784.80
Date: 2/9/2019 1:10:54 PM
Vesala Basket
SM-Koris
Overall Posts Rated:
739739
Second Team:
Kankaan Koripandat
Top 5 629, top 8 922 tÀÀllÀ.

This Post:
00
297784.82 in reply to 297784.81
Date: 2/9/2019 1:14:19 PM
Overall Posts Rated:
577577
Top 5 629, top 8 922 tÀÀllÀ.

Minulla jotakuinkin samat.

This Post:
00
297784.83 in reply to 297784.82
Date: 2/9/2019 1:29:51 PM
Overall Posts Rated:
577577
Olen ollut vÀhÀn ymmÀllÀni kauden yleisömÀÀriini. Kausikorttilaisten mÀÀrÀ nousi kuitenkin noin 250 kpl:llÀ, mutta nyt on kÀynyt 2-3k vÀkeÀ vÀhemmin verrattuna viime loppukauteen.

TÀmÀn pÀivÀn dropin ymmÀrrÀn, kun hÀvisin edellisen rumasti Tateille. Oli vielÀ kaiken lisÀksi tv peli ja pÀÀkilpailija. Mutta noin huonoa kauden avausta en kyllÀ odottanut. NÀinköhÀn tÀstÀ kaudesta tulee taloudellinen itsemurha. Vaikeaa on lohkolaisia vieraissa voittaa, ettÀ sais vÀhÀn buustia kotipeliin.

From: hene10
This Post:
22
297784.84 in reply to 297784.83
Date: 2/9/2019 3:04:26 PM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22202220
Second Team:
Moltas Matsson Academy
TÀÀllÀhÀn on mielenkiintoista pohdintaa. Asia jota onkin oikein ollut ikÀvÀ!

MitÀ meidÀn putoamiseen tulee, niin luulen ettÀ oltais pystytty sÀilyÀ jos olisin malttanut ostaa oikeanlaisen pelaajan (sÀilymisen ((pÀrjÀÀmisen)) kannalta. Mutta kuten tÀÀllÀkin jo puhuttiin, niin nÀitÀ korin suojelijoita kun ei juurikaan listoilla nÀy, varsinkaan kunnollisia (eli ID+SB combo yli 35) tai sellasia ketÀ kehtaa vielÀ treenata. YleensÀ ne on sit niitÀ 30+ ikÀisiÀ.

Kuten tÀstÀ varmaan kÀvikin ilmi, niin nyt sellainen "kala" nappasi siirtolistalta joten kassa tyhjeni siihen, pitkÀn tÀhtÀimen sijoitus siis.

MitÀ tuohon korille ajelun pysÀyttÀmiseen tulee, niin kyllÀ sen voi tehdÀ kohtuullisilla palkoilla. Toki hyökkÀysarsenaali kÀrsii vÀkisinkin. Mutta luultavimmin tuollaista 2-4 kohtuu toimivan taktiikan palettia pystyy pyörittÀmÀÀn vielÀ niillÀ kohtuullisilla palkkamenoilla. Mun "pelikirjassa" kun isot ei juurikaan korille ajele menestyksekkÀÀsti, tÀtÀ puutetta paikataan halvemmilla taidoilla (sentterille ja isolle laiturille) eli lÀhinnÀ syötöllÀ (jonka hallitseminen ehkÀ vÀhentÀÀ niitÀ huonojen heittojen ottamista), kaukoheitoilla ja hypÀrillÀ. Isothan osatessaan heittÀmisen jalon taidon kaaren takaa saavat kohtuu hyvin edullisia heittoja vastustajan korinalusmörköjÀ vastaan.

Noista hyökkÀyslevyistÀ kun oli puhe, niin niitÀ tosiaan tulee mutta tÀtÀkin pystyy tietenkin minimoimaan sillÀ ettÀ korin alla pakittavat sÀllit ovat mahdollisimman kovia levypelaajia. SiinÀkÀÀn toki ei voi vetÀÀ ihan överiksi jos ne liksat meinaa pitÀÀ hyppysissÀ. Ja ihan ÀlyttömÀstihÀn nÀitÀ tilanteita ei ainakaan omalle kohdalle satu per peli, eli tÀmÀ tuskin pilaa kokonaisuutta pidemmÀllÀ aikavÀlillÀ. YksittÀinen matsi tietenkin on mahdollista kaatua tÀn kaltaiseen tilanteeseen. Ite oon myös aina koittanu kompensoida tilannetta sillÀ, ettÀ omia hyökkÀyslevy mahdollisuuksia on parannettu pikkulaiturin mahdollisimman korkealla levypallo-osaamisella. EihÀn nÀÀ yhtÀlailla koriin johda kun omassa pÀÀssÀ vastaava tilanne, mutta yks pallonhallinta aina lisÀÀ kuitenkin.

No, nyt on avattu omaa pleikirjaa jo ihan varmasti ainakin riittÀvÀsti, ehkÀ jopa liikaakin

NÀhdÀÀn toivottavasti ylÀkerrassa taas mahdollisimman pian niin pÀÀstÀÀn taas testaamaan niitÀ pelikirjoja kirkkaimissa valoissa!

This Post:
11
297784.85 in reply to 297784.84
Date: 2/9/2019 3:25:34 PM
Taikasuon Tattivatit
III.7
Overall Posts Rated:
778778
Top5: 703 ...tÀstÀ se alkaa sitten ropisemaan alas.

Advertisement