Ik vind Lebron geweldig als basketballer, wat die man kan grenst aan het ongelofelijke. Maar ik kan niet tegen de Heat op Ray Allen na. Allemaal verwaande gasten, die gewoon het geluk hebben met de beste speler te spelen tijdens zijn prime.
Ik zelf hoop op een finale tussen de Pacers en de Spurs. De Pacers omdat ze altijd competentief zijn, nooit een seizoen weggooien voor een hoge draft, terwijl ze nauwelijks free agent van enig niveau aantrekken. West natuurlijk de grote uitzondering. Ik gun het Bird ook, dat een ex-topspeler zo veel tijd en jaren steekt om zijn thuisstate naar grote hoogte te brengen. Niet altijd het juiste gedaan, maar wel met een idee. Kijk voor een Phil Jackson, Popovisch of Pat Riley die als speler niet zoveel hebben bereikt zie ik het coachen, managen toch als een soort revanche.
De Spurs vind ik het meest mooie team van de NBA. Bouwen, bouwen en bouwen, spelers verder ontwikkelen, echt geweldig. Verder vind ik dat Tim Duncan underrated is. Ja je leest het goed. Wat een sportman is dat. En altijd bereidt om een ander te helpen, zelfs als ze niet voor zijn team spelen.
Het allermooiste wat ik ooit over Duncan heb gelezen is van Popovisch. Die zei Duncan stopt niet aan het eind van het seizoen, maar op een goede dag en dat kan elke dag zijn, als hij het genoeg vindt. Hij stopt en komt gewoon niet meer trainen op een goede dag en dan weet ik, hij is gestopt.
Dat lijkt mij zo'n mooi einde.
Only in the dark, we succeed!