Ei tällainen peli ole vaan valitettavasti nykypäivää, joten tuskin peliin tulee uusia käyttäjiä ollenkaan. Uskoisin, että kaikki "uudet" käyttäjät ovat joko pelanneet aikaisemmin BB:a tai HT:a tms..
Treenitapa siis tuskin on mikään syy lopettamiseen, vaan pelin hidas tempo. Totaalisen uusi käyttäjä tuskin ensimmäisten viikkojen aikana vielä ymmärtää yhtään mitään ja maksimissaan treenaa jotain alhaisen potentiaalin 26-vuotiasta omaa pelaajaa, tekee muutaman hankinnan ja ihmettelee peliä muuten. Tottuneempi käyttäjä tällaisissa pelissä menee foorumille ja kyselee sieltä vinkkejä tai hommaa mentorin tms.. En kuitenkaan usko, että tällainen peli houkuttelee enää oikeasti uusia käyttäjiä ja jos joku aloittaa, niin todennäköisesti on lopettanut pelin jo aiemmin kuin ymmärtää treenaamisesta yhtään mitään.
Onko pakko vetää vain yhtä treeniä pari kautta? Etkö voi lisätä kilpailullisuutta antamalla välillä treenin ihan oikealla paikalla? Aika paljon on jo nykyisessä treenimallissa mahdollisuuksia ja tuskin edes häviää juurikaan mitään treeninopeuksissa, mikäli vähän tekee tuohon esittäämäsi malliisi variaatioita...
En usko, että ehdottamasi muutokset tuovat oikeasti yhtään lisää kilpailullisuutta, koska ihan samalla tavalla kuitenkin kaikki käytännössä pelaisi. Käytännössä sinä uskot, että heikoimman pelaajasi pelipaikan vapauttaminen tuo peliin lisää kilpailullisuutta. Älä ymmärrä väärin minua, ymmärrän periaatteessa mitä sinä ajat takaa ehdotuksillasi mutta minä väitän, että ero tulisi olemaan marginaalinen. Lisäksi kuten olen monta kertaa jo todennut, niin managerin tekemät valinnat tulevat olemaan vain vieläkin vähäisemmässä roolissa ja siksi olen eri mieltä kanssasi.
Edit: ietu olikin jo osittain sivunnut asiaa edellä, kun kirjoittelin omaa viestiä. Vähän toistona pari asiaa treenamisesta..
Edit2: Hyvää seurannut tästä keskustelusta ainakin sen verran, että huomasin hypäriä voivan treenata muutenkin kuin PG/SG paikoilla. ;)
Last edited by kbasket at 4/12/2020 1:19:32 PM