Eerder vandaag heb ik een gesprek gehad met Nick .. sorry GM-Nick .. over een guard met hele speciale skills. Een Amerikaans team speelt hiermee ook in de IIe divisie en dat team heeft dermate lage salarissen dat het wellicht best een interesante optie kan zijn om uit te werken. Ik vroeg me af hoe jullie hier over denken..
Mijn mail:
Ik las op het Engels forum dat er een team is die een speciale opbouw van spelers gebruikt (guards)..
redelijke JS/JR
Hoge tot Zeer hoge OD
uitstekende passen en balcontrole
extreem hoge passeren
minimaal niveau 8 IS
Dit zou nuttig zijn bij een inside aanval, er word gesteld dat een extreem hoge OD in principe guards afstopt waardoor iemand met een hoge OD altijd in het voordeel .. Echter op deze manier zal een guard snel geneigd zijn om een layup te maken en zo erg lastig te stoppen zijn omdat guards eigenlijk nooit hoge ID hebben. Door relatief lage JS/JR komt een hele redelijke speler, heb wat zitten rekenen op 20/30k salaris uit..
7 - 7
16 - 9
20 - 9
10 - 6
6 - 6
Zit onder de 30k
Hoe denk jij hierover?
Wat 3point zegt, leuk als je het heel goedkoop wil houden en laag speelt, maar verder niet erg bruikbaar
Wat ik constanteer is, dat deze knakker outside geen goede scoringspercentages zal hebben
Dat deze knakker zelf voor de lay-up zal gaan in plaats van de bal door te spelen naar de echte inside mannen (IS + PR is immers hoger dan passing)
Je creëert dus een SG, die je SF, PF en C minder goed laat functioneren, iets wat afdwingt dat je team, sneller zal schieten bij minder goede kansen. Daarnaast is het een SG met één dimensie, hij is niet bruikbaar voor zowel outside aanvallende tactieken (door zijn gebrek aan SA + JS) als langzame aanvallende tactieken, door zijn gebrek aan passen.
Ik ben over het algemeen van mening dat je bij guards tijdens de weken met 3 wedstrijden SA, VV of PS dient te trainen. en in de weken met 2 wedstrijden JS of 1vs1. Passeren, Balcontrole en in mindere mate Jumpshot gaan normaal genoeg mee omhoog tijdens het trainen van de andere vaardigheden. Daarnaast zijn zowel. passeren en balcontrole in mijn ogen ondersteunende vaardigheden en deze horen niet hoger te zijn dan de vaardigheden die ze ondersteunen, want dan had je de desbetreffende speler(s) op een betere wijze kunnen trainen.
Last edited by Arsjitekt at 8/27/2011 8:00:00 AM