BuzzerBeater
BuzzerBeater Forums
BB Nederland > NT seizoen 37
Back to the Sneak Peek
BB Nederland
NT seizoen 39
55
U21 National Team Debate Threa...
20
U21 National Team Speeches
1
U21 Election Rules
1
Rik Smits Beker/B3 seizoen 39
67
non BB - NBA
1000
NT seizoen 38
52
National Team Speeches
9
National Team Debate Thread
1
Election Rules
1
Rik Smits Beker/B3 seizoen 38
35
Scouting seizoen 29
156
U21 National Team Debate Threa...
8
U21 National Team Speeches
1
U21 Election Rules
1
NT seizoen 37
83
FCP
16
Rik Smits Bokaal 37/ B3 37
47
NT seizoen 35
115
<
>
Favorite Folders
NT seizoen 37
Set priority
High
Normal
Low
Show messages by
Everybody
The Hammer (1)
Tesse (1)
Cowstreet (2)
Jeründerbar (1)
J-Freak (1)
Maupster (1)
Search this Thread (Supporter Feature)
From:
J-Freak
To:
Cowstreet
This Post:
0
283921.77
in reply to
283921.76
Date: 3/12/2017 2:38:15 PM
Overall Posts Rated:
300
Zeker weten. Top prestatie!
Mark Unread
Ignore User
From:
Cowstreet
To:
J-Freak
This Post:
4
283921.78
in reply to
283921.77
Date: 3/12/2017 3:17:27 PM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
502
Second Team:
South Dragons II
Seizoen is ten einde en tijd voor een korte terugblik.
Het eerste seizoen als NT coach is me erg goed bevallen. Waar het begin van het seizoen nog draaide om het spelersmateriaal te leren kennen en erg veel contacten te leggen en te onderhouden ging dat in de loop van het seizoen over in het maken van keuzes in opstellingen en het volgen van spannende wedstrijden. Maar het merendeel van de tijd heb ik toch wel besteed aan het hebben van zeer veel mail contact met managers. Dat is toch wel iets om rekening mee te houden voor een bondscoach.
Naast de NT google sheet heb ik uiteindelijk ook maar een separaat mailadres aangemaakt om alle contacten met trainingsschema's, updates, etc te kunnen vastleggen. Daar is de mailbox van buzzerbeater toch volstrekt ongeschikt voor kwam ik pas later in het seizoen achter. Nu log ik alle mails over spelers in een mail waardoor alles, wat overzichtelijker, onder elkaar komt te staan en ik nog weet wat ik een half seizoen geleden voor advies gegeven heb.
Eerste 2 wedstrijden tegen Albanië en Schotland waren een lekker begin om er in te komen. De eerste lastige tegenstander was Tsjechië. Met gelijke inzet en tegen een LI pakten we een degelijke win met 15 punten verschil. Toen het mooie gameplan voor de wedstrijden erna gesmeed waarbij Hammer degene was die met dit idee kwam. Nogmaals dank hiervoor Hammer! Macedonië zetten we overtuigend aan de kant en qua tactiek klopte alles tot nu toe. Tegen Letland en Spanje waren we een maatje te klein waarbij ik tegen Letland te weinig reboundkracht inzette en Spanje aan 1 kwart genoeg had om de 2-3 zone te ontmantelen. Achteraf mindere keuzes qua tactiek. De wedstrijd tegen Griekenland was echt heel erg spannend met een briljant 4e kwart waar we kwalificatie voor de 2e ronde veilig stelden. Laatste keer dat ons dat gelukt is was in seizoen 15!
De poule voor 2e ronde was zwaar. Na de CT tegen Griekenland moesten we wel TIE spelen maar desondanks boekten we een verrassende overwinning op Litouwen. En Litouwen had nog valle bak teamgeest hoorde ik onlangs dus des te knapper dat we wonnen. Litouwen ging vol voor een inside aanval met zelfs een big op SG. Onze outside aanval met een sublieme Steen werkte hier super tegen. Tegen uiteindelijk de nr 6 (Oostenrijk) verliezen we. De meningen waren verdeeld over CT danwel N, maar ik sta nog steeds achter de keuze om normal te spelen waarbij we bij winst zelfs nog kans zouden hebben op een plek in de halve finale. Waar ik wel spijt van heb is de keuze voor 3-2 zone. Ik denk dat met name die keuze ons de winst heeft gekost, of dat het tenminste erg spannend zou zijn geworden. De zone was iets teveel tunnelvisie. Polen en Italie gaven geen kans op een win van ons, en tegen Servië probeerde ik met een CT nog 1 win te pakken. Die wedstrijd was erg frustrerend omdat ik, mede door het slechte optreden van Servië in de 2e ronde tot dan toe, echt dacht een kans te hebben maar we uiteindelijk gewoon kansloos waren. Hoe dan ook was 1 overwinning al mooi en al met al een zeer geslaagd seizoen.
Op de PF en C positie was het wel zoeken. Nieuwlaat toch te vaak zoals verwacht in foul trouble en Beukman/Den Hamer zijn aanvallend een stuk minder. Verdedigend konden zij zich wel goed staande houden. Maar overal is ons rebounding niveau gewoon te laag. Op de SF positie hebben we meer rebounding nodig (ik vind dat dit voor een SF 12 moet zijn). En op de big posities minimaal 17. Dat zal komende seizoenen ook nog een probleem blijven.
We sluiten af met een plek bij de beste 12 van Europa. Als we volgend seizoen weer een EK hadden gehad had ons dat op papier een gunstigere loting gegeven. Nu kijken wat loting in het verliezers toernooi brengt.
Last edited by Cowstreet at 3/12/2017 4:53:54 PM
Mark Unread
Ignore User
From:
The Hammer
To:
Cowstreet
This Post:
0
283921.79
in reply to
283921.78
Date: 3/12/2017 4:16:34 PM
Overall Posts Rated:
152
Goed verhaal/samenvatting. Mis we alleen nog een stukje onderaan?
Mark Unread
Ignore User
From:
Cowstreet
To:
The Hammer
This Post:
2
283921.80
in reply to
283921.79
Date: 3/12/2017 4:53:27 PM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
502
Second Team:
South Dragons II
Ik heb de selectie voor komend seizoen bijna rond. Alleen op de big posities moet nog een keuze worden gemaakt. Dit seizoen ben ik heel blij met de ontwikkeling van Van Alphen, Van Voorn en Hilkhuijsen geweest. Verder zaten een aantal spelers al dicht tegen selectie aan waaronder De Kreek, Archie Halberstad, Van Valkengoeds, La Crois en Bossen. Halberstad heeft nog niet voldoende outside schotkracht en gaat er helaas nog niet bijkomen waar ik eigenlijk wel op gehoopt had. Bij de bigs moet er vermoedelijk eentje afvallen. Algra en Schalij hebben dit jaar weinig minuten gemaakt en Algra vaak ook niet in vorm. De bigs in aantocht zijn nog niet af dus het probleem met onze bigs zoals enkele seizoen al aangekondigd ondervind ik aan den lijve. Uiteindelijk wordt het een keuze waarbij ik vorm en training meeneem maar qua skills moet het uiteraard wel goed genoeg zijn. Ik zal komende week de selectie bekendmaken en ook eea toelichten over wat er achter het NT (al dan niet) aan zit te komen qua talent.
Mark Unread
Ignore User
From:
Maupster
To:
Cowstreet
This Post:
0
283921.81
in reply to
283921.80
Date: 3/12/2017 6:47:02 PM
Overall Posts Rated:
233
Wat een inzet Cow..
Succes de komende tijd.
Mark Unread
Ignore User
From:
Jeründerbar
To:
Cowstreet
This Post:
0
283921.82
in reply to
283921.76
Date: 3/12/2017 10:23:05 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
1421
Top kerel en fijn dat het is bevallen! Dat contact met de managers is inderdaad een hoop werk als je het goed wilt doen, maar het kan zeker het verschil maken. Volgens mij zitten bijna alle jonge NT talenten nu aan je trainingsschema dus dat biedt perspectief voor de toekomst! Maar ook daartussen zitten maar weinig bigs... Hoop dat ze dat nu hebben aangepast met de laatste update van de draft.
Mark Unread
Ignore User
From:
Tesse
To:
Cowstreet
This Post:
0
283921.83
in reply to
283921.80
Date: 3/13/2017 6:53:57 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533
Second Team:
The Milk
Inderdaad super om je inzet te zien. En natuurlijk de prestaties van afgelopen seizoen. Volgend seizoen consolation tournament wat stiekem misschien nog wel leuker is omdat het speelveld wat gelijker is.
Crunchy! If you eat fast enough
Mark Unread
Ignore User
Disable Emoticons and Images