Täällähän on mielenkiintoista pohdintaa. Asia jota onkin oikein ollut ikävä!
Mitä meidän putoamiseen tulee, niin luulen että oltais pystytty säilyä jos olisin malttanut ostaa oikeanlaisen pelaajan (säilymisen ((pärjäämisen)) kannalta. Mutta kuten täälläkin jo puhuttiin, niin näitä korin suojelijoita kun ei juurikaan listoilla näy, varsinkaan kunnollisia (eli ID+SB combo yli 35) tai sellasia ketä kehtaa vielä treenata. Yleensä ne on sit niitä 30+ ikäisiä.
Kuten tästä varmaan kävikin ilmi, niin nyt sellainen "kala" nappasi siirtolistalta joten kassa tyhjeni siihen, pitkän tähtäimen sijoitus siis.
Mitä tuohon korille ajelun pysäyttämiseen tulee, niin kyllä sen voi tehdä kohtuullisilla palkoilla. Toki hyökkäysarsenaali kärsii väkisinkin. Mutta luultavimmin tuollaista 2-4 kohtuu toimivan taktiikan palettia pystyy pyörittämään vielä niillä kohtuullisilla palkkamenoilla. Mun "pelikirjassa" kun isot ei juurikaan korille ajele menestyksekkäästi, tätä puutetta paikataan halvemmilla taidoilla (sentterille ja isolle laiturille) eli lähinnä syötöllä (jonka hallitseminen ehkä vähentää niitä huonojen heittojen ottamista), kaukoheitoilla ja hypärillä. Isothan osatessaan heittämisen jalon taidon kaaren takaa saavat kohtuu hyvin edullisia heittoja vastustajan korinalusmörköjä vastaan.
Noista hyökkäyslevyistä kun oli puhe, niin niitä tosiaan tulee mutta tätäkin pystyy tietenkin minimoimaan sillä että korin alla pakittavat sällit ovat mahdollisimman kovia levypelaajia. Siinäkään toki ei voi vetää ihan överiksi jos ne liksat meinaa pitää hyppysissä. Ja ihan älyttömästihän näitä tilanteita ei ainakaan omalle kohdalle satu per peli, eli tämä tuskin pilaa kokonaisuutta pidemmällä aikavälillä. Yksittäinen matsi tietenkin on mahdollista kaatua tän kaltaiseen tilanteeseen. Ite oon myös aina koittanu kompensoida tilannetta sillä, että omia hyökkäyslevy mahdollisuuksia on parannettu pikkulaiturin mahdollisimman korkealla levypallo-osaamisella. Eihän nää yhtälailla koriin johda kun omassa päässä vastaava tilanne, mutta yks pallonhallinta aina lisää kuitenkin.
No, nyt on avattu omaa pleikirjaa jo ihan varmasti ainakin riittävästi, ehkä jopa liikaakin
Nähdään toivottavasti yläkerrassa taas mahdollisimman pian niin päästään taas testaamaan niitä pelikirjoja kirkkaimissa valoissa!