BuzzerBeater Forums

BB Nederland > non BB - NBA

non BB - NBA (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
215673.793 in reply to 215673.792
Date: 6/17/2014 12:13:39 PM
Overall Posts Rated:
327327
Volgens mij is de 'hate Lebron' bandwagon een stuk groter dan de Heat bandwagon ;)

Ik ben zeer loyaal aangelegd, en daarom wissel ik niet van team. Ik werd fan van de Jazz vanwege de Stockton/Mailman trein, daarna heb ik de Jazz nooit meer losgelaten. Hetzelfde gold voor Ajax, dat was simpelweg het eerste team dat ik ooit zag spelen en sindsdien ben ik fan. Nu spelen ze wel weer aardig onder Frank de Boer, maar er waren jaren... een ware fan is fan door dik en dun.

Mijn voorkeur voor de Heat heeft wellicht ook een beetje te maken met mijn 'afkeur' voor Michael Jordan Jordan weerhield mijn helden er tot twee maal toe kampioen te worden, dus nu hoop ik op een speler die Michael Jordan onttroont. Niet dat die speler ooit gaat komen, maar ik gok dat dit ook een rol speelt waarom ik Lebron veel titels en prijzen gun.

This Post:
00
215673.794 in reply to 215673.790
Date: 6/18/2014 5:10:37 PM
Overall Posts Rated:
3838
...zo snap ik het juist niet dat sommige mensen voor een bepaald team zijn. Kan het wel waarderen, maar snappen doe ik het niet!

This Post:
00
215673.795 in reply to 215673.794
Date: 6/18/2014 6:23:11 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
476476
Second Team:
De Grote Spelers
Eenieder kiest vanwege bepaalde redenen voor een team. Wanneer het minder gaat, heb je de keuze om er weg te gaan, naar een situatie die misschien meer kans geeft op prijzen of succes. Veelal betreft dit succes op de korte termijn. Het is imo grotendeels de reis die kenmerkt hoeveel plezier en voldoening uit een prijs te halen valt. Misschien trek ik, deels onterecht, eenzelfde patroon door naar het echte leven. Je kan kiezen om succes mee te maken uit de prestaties van amderen, maar pas als jij zelf in staat bent om succes te behalen in jouw eigen situatie... dan ben je een echte winnaar. Dan ben je geen volger maar een oprechte winnaar. En zo'n soort gedachte trek ik ook door op fans. Niet gebruik makend of profiterend van het werk van zoveel anderen, maar zelf een onderdeel zijn van het resultaat. Voor fans deels abstract, maar dat is de invalshoek.

This Post:
00
215673.796 in reply to 215673.795
Date: 6/19/2014 3:36:53 AM
Overall Posts Rated:
3838
Zeker, maar ik snap alleen niet wat dit te maken heeft met het zijn voor een club. Kies ik liever het kader: spel. Je hebt namelijk niks te zeggen over hoe een club zijn team managet, welke spelers een team binnenhaalt, coach etc. Wat je wel te zeggen hebt is voor welk team je eventueel bereid bent om te cheeren, omdat jij je daarmee kan identificeren. Ik vind het best om voor een vrouw te kiezen (gaat ook al vrij ver :D), maar als het om een spelletje gaat kies ik toch echt voor het spelletje!

This Post:
11
215673.797 in reply to 215673.795
Date: 6/19/2014 5:21:32 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14031403
Ik snap het gevoel dat je ergens vanaf het begin bij wilt zijn en "the road to success" zo extra beleefd, maar ik vraag me soms af wat de binding is met een bepaald team :) Maarja zoals ik zei, ik ben ook niet fan van een bepaald team maar van het spel, en ik vind meerdere teams leuk om te zien spelen, en ik ben ook blij als zo'n team dan een keer wat succes boekt.

This Post:
11
215673.798 in reply to 215673.797
Date: 6/19/2014 5:34:26 AM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
476476
Second Team:
De Grote Spelers
Ik ben al mijn hele leven fan van Indiana, ik kreeg een sweater van ze toen ik 8/9 jaar was, vervolgens de hele periode met Smits, Reggie en Dale Davis meegemaakt. Altijd de underdog tegen MJ, maar Reggie was de enige die meer clutch kon zijn dan Jordan. Gaandeweg steeds meer er in gegroeid, tot op het punt dat ik geen minuut meer van de wedstrijden mis. Ik hou van de basketbal-staat van Amerika, Hoosiers basketbal, waarbij het team op 1 staat, collectief boven individuen. Harde werkers die bescheiden en loyaal zijn. Echte rolemodels. Ook veel fans die niet zoveel onzin praten en wel wat van het spelletje snappen. Hoe zit het bij de rest?

This Post:
11
215673.799 in reply to 215673.798
Date: 6/19/2014 6:28:13 AM
Nightearls
II.3
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
Ik ben fan van Indiana, voornamelijk vanwege Reggie Miller. Heeft geloof ik 2 jaar geduurd voordat ik wist dat Rik Smits een Nederlander was.

Daarnaast hebben de Spurs een aparte plek in mijn hart. Dit vooral vanwege Duncan.

Only in the dark, we succeed!
From: Finkie

This Post:
22
215673.800 in reply to 215673.799
Date: 6/19/2014 7:59:12 AM
Overall Posts Rated:
3838
Man, teams waar ik allemaal voor geweest ben... bijna alle teams. Ben alleen meer voor bepaalde spelers/coaches, dan voor een team. Sommige spelers hebben bij mij gewoon een grote gun-factor. En sommige spelers vind ik mooie persoonlijkheden, uitstekende atleten, te gekke teamplayers, etc. Maar ik kan wel zeggen dat op absolute nummer 1 bij mij Hakeem Olajuwon staat, vooral omdat hij zo ongelofelijk goed was... een echte allround center en ook nog heel erg bescheiden. Mooie vent. Dat soort centers mis ik wel heel erg. Sommige spelers en teams hebben bij mij juist weer een anti gun dingetje... juist, omdat ze te irritant goed zijn en te veel succes hebben of juist te veel geld en ster-spelers.

Phoenix vond ik ook altijd wel leuk, vanwege Charles... alleen zat Jordan hem ook altijd in de weg. Rik Smits heb ik me nooit echt mee kunnen identificeren, vond Indiana wel oké, maar nooit echt fan geweest. Dikembe MuTonBoot vond ik trouwens wel weer een leuke lange slungel om naar te kijken en luisteren, dat laatste vooral! Impressive stem, soort Chewbaka!

Verder was ik ook een tijdje Sacramento fan. Toen Webber, Bibby, Christie, Peja en Vlade daar speelde. Baalde goed toen ze verloren van de Lakers in de semi's. Misschien was ik daarom wel zo voor ze, omdat ik LA het zooo niet gunde :D Dat had ik ook vaak met de Spurs... te irritant goed en oer-degelijk. Nu waardeer ik dat wel wat meer.

Boston zelfde verhaal, was altijd wel Paul Pierce fan. Toen Antoine Walker erbij kwam, kreeg ik wat meer hoop. Uiteindelijk Garnett en Allen erbij. Ben sindsdien Doc Rivers fan... en Rondo. Denk dat hij ook nog wel ooit een ring pakt. Is het niet als speler, dan wel als coach.... hoop ik!

Het lijstje gaat nog wel even door, maar dit jaar ging mijn hartje wel sneller kloppen van de Spurs. Die mannen zijn zo lang samen, uitstekend opgebouwd teampje. Had geen team kunnen bedenken (op de Clippers na) die ik het meer had gegund dan deze sympathieke Spurs. Zat met tranende ogen te kijken na afloop van de wedstrijd. Toch wel heeeel erg mooi!

Last edited by Finkie at 6/19/2014 8:03:50 AM

From: Peja

This Post:
00
215673.802 in reply to 215673.801
Date: 6/22/2014 8:13:28 AM
Los GansoS
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
Ik zit er ook naar te kijken. Van allerlei rumours ontstaan er. Zo willen de Jazz Favors en hun Nr. 5 Pick traden voor de Nr. 1 Pick van de cavs. Philly wil niet en de 3e en de 10 pick aanbieden om de eerste keus te krijgen.. Hoe Embiid terug zal komen is ook nog een raadsel. Ik ben benieuwd hoe ver hij afzakt in de draft, dat hij afzakt is al zo goed als zeker..

From: Pater

To: Peja
This Post:
00
215673.803 in reply to 215673.802
Date: 6/22/2014 11:14:53 AM
Overall Posts Rated:
5151
Heerlijk die spanning voor de draft ben ook benieuwd wat er allemaal vanuit de woestijn gaat gebeuren, de Suns schijnen een pick te willen ruilen voor een pick volgendjaar maar andere geruchten zeggen weer dat ze omhoog willen en weer andere geruchten willen ze ster binnen halen... kortom wordt een leuke draft

Advertisement