BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Träningsrapportstråden

Träningsrapportstråden (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
113253.798 in reply to 113253.797
Date: 5/4/2012 5:26:19 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
Skäms om du vill, jag förstår det bara inte.
Hur kan det vara möjligt?
Antar att du har level 7 tränare för har du level 5 eller liknande slutar jag fan spela.

This Post:
11
113253.799 in reply to 113253.798
Date: 5/4/2012 5:36:25 AM
Pipa Warriors
II.1
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
Då får du lycka till i det verkliga livet ;-)

This Post:
00
113253.800 in reply to 113253.799
Date: 5/4/2012 5:49:07 AM
Overall Posts Rated:
7373
Lycka till! :D

Älskar dagens träning..

Inre försvar för C
Håkan Niklasson ↑höjdes↑ i Penetrering från Imponerande till Framstående .
Håkan Niklasson ↑höjdes↑ i Närskott från Stark till Imponerande .
Håkan Niklasson ↑höjdes↑ i Insideförsvar från Stark till Imponerande .
Martin Jonasson ↑höjdes↑ i Insideförsvar från Otillräcklig till Medioker .

Lite tungt att Niklasson bara är Perennial allstar. Han ser galet fin ut för att bara vara 19...

Hoppskott: Stark Långskott: Otillräcklig
Outsideförsvar: Imponerande Bollkontroll: Fantastisk
Penetrering: Framstående ↑ Passning: Stark
Närskott: Imponerande ↑ Insideförsvar: Imponerande ↑
Returtagning: Ömklig Blockning: Stark
Kondition: Respektabel Straffkast: Otillräcklig

From: Jokehim
This Post:
00
113253.801 in reply to 113253.799
Date: 5/4/2012 5:52:05 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Fick perfekta minuter på alla spelare så blev en veckas 1-on-1. Verkligen uselt resultat då endast en spelare poppade. Positiv pop på sitt sätt då jag trodde han var cappad. Mina två 20-åringar som brukade friskt när man kör 1-on-1 var däremot inte på pophumör.

Formuppdateringen var skaplig. Samtliga 12 i starttruppen har minst strong form. Det kan jag aldrig varit med om förut. Dessvärre endast mina två guards med proficient form. ECC som tveklöst tränade game shape fick bra utdelning på detta och har endast 2 starters och 1 backup med strong game shape. Övriga 7 nyckelspelare har proficient. Får se om 7 av 9 med proficient jämfört med 4 av 9 med proficient avgör till ECCs fördel. Kanske får jag återigen ångra mig att jag valt bort att träna game shape. Kan ju även finnas en gradvid starkare proficient för ECC som kan vara farlig.

This Post:
00
113253.802 in reply to 113253.799
Date: 5/4/2012 6:14:42 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
För att buzzerbeater påminner mycket om det verkliga livet eller?
Det verkar inte vara alltför svårt att fuska i det här spelet, har sett tre exempel redan och ser jag ett till skiter jag i det här. Inte konstigare än så.
4 pop 4 veckor i rad är minst sagt konstigt, eftersom jag har spelat rätt länge och aldrig varit i närheten av något liknande trots fulla minuter och enpositionsträning, ofta med just passing...

Sen var det länge sen jag poppade i något basketrelaterat i verkliga livet... ja förutom rutin då :P

This Post:
00
113253.803 in reply to 113253.802
Date: 5/4/2012 6:26:06 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
hm... lät kanske lite väl anklagande... har bara tröttnat på att se fusk i alla spelsammanhang.
Får väl tro det har att göra med den här elastic effect grejen samt höga sublevels istället.
Men skulle vara intressant att höra om någon har haft liknande resultat förut.
Premisserna är alltså 4 pop i passing 4 veckor i rad på längd 2,01?

This Post:
00
113253.804 in reply to 113253.802
Date: 5/4/2012 6:26:16 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Det verkar inte vara alltför svårt att fuska i det här spelet, har sett tre exempel redan och ser jag ett till skiter jag i det här.

Här undrar jag om du kan berätta om fusken och vad BB gjort för att stoppa dem, eller är det så illa att det fortfarande går att fuska?! Om det går att fuska så lägg för f_n inte ut det i forumet.

This Post:
00
113253.805 in reply to 113253.804
Date: 5/4/2012 6:41:05 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
De sämsta/största som jag sett är de som är bekanta via forumen. Det var en LA i Malaysia eller Filipinerna som ändrade sina spelare så att extremt högpresterande center, pf som gjorde 26,0 i betyg hade löner på 15k.
Senast förra veckan visade det sig att en i min egen serie hade 4 lag också, har inga detaljer på hur man går tillväga men det har säkert att göra med att man kan dölja ip adresser.... fast poängen är ju inte om det går, utan att man inte borde. Fair play och sånt där :P

Tror BB gör vad de kan för att stoppa fusk med avstängningar och så vidare, det är inte där min beef ligger.. snarare hos de som tycker det är lönt att fuska i ett spel utan pengar och som man (borde) spela för att det ska vara kul för alla.

Med det sagt så vill jag återigen trycka på att jag inte menar att man har fuskat för att man haft många pops i rad, utan bara att det är sjukt ovanligt... men kanske har andra haft liknande resultat.

This Post:
00
113253.806 in reply to 113253.805
Date: 5/4/2012 6:50:23 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Rufferto, här tror jag tyvärr att din, och många med dig, har en lite för naiv och välvillig inställning till omvärlden.
Det finns och kommer alltid att finnas fuskare. En del bara för att det är roloigt, en del gör det för att jävlas, en del för att de vägrar att förlora osv. Det finns lika många fuskare som orsaker till fusk.
Att man skapar flera lag har jag en viss förståelse för. När jag startade för några år sedan så blev jag fast direkt, jag tyckte det var skitroligt att spela och ville testa olika taktiker med olika sorters spelare hela tiden. Nu går det ju inte, men om jag hade startat flera lag hade jag kunnat bygga upp lagen lite olika för att se vad som fungerade och inte. Dessutom tror jag många inte anser detta som "riktigt" fusk. Jag tror inte att man får så stor vinst i att fuska på det sättet utan problemet ligger väl i transferövergångar och dylikt och där hoppas jag BB har koll. Är det inte alltid ekonomin som det fuskas med (undantag LA-fallet ovan)?

Fusk är aldrig roligt och tyvärr något du och jag och alla andra icke-fuskare får leva med.
Jag hoppas såklart att du fortsätter lira BB och att vi får bort de värsta fuskarna.

This Post:
00
113253.807 in reply to 113253.806
Date: 5/4/2012 7:04:23 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
Jag tror inte att man får så stor vinst i att fuska på det sättet utan problemet ligger väl i transferövergångar och dylikt och där hoppas jag BB har koll.

Vem är naiv sa du? ;)

Men jag håller med, det är såklart ett mindre fusk att ha för många lag än att koda om själva spelet och ändra spelarnivåer... men det är trots allt dåligt.

This Post:
00
113253.808 in reply to 113253.807
Date: 5/4/2012 7:38:25 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Han som hade för många lag tror jag var väldigt svår att stoppa. Kollade transfers för hans sista lag och inget hade skett mellan lagen. Antagligen hade han inte gjort några transfers. Då han hade tre lag i samma konferens i division II sjukt nog så kan han förstås ha anpassat taktik för att gynna sina egna lag men oddsen att hamna i samma konferens i division II är väldigt höga. Vet inte hur man ska stoppa en sån användare för då det inte finns något annat än äran att spela för vill man ogärna strypa antalet lag på samma IP. Är ju rätt hopplöst kontrollera om olika användare spelar på samma skola eller från samma 3G modem osv. Men helt klart är det trist att vissa personer inte klarar av att köra fair play och därmed bl.a. bara ha ett lag. För helt klart får man fördel av flera lag för alltid kan något av lagen lyckas få fina spelare.

4 raka pop i passing skulle vara trevligt att få en kommentar kring från BB för övrigt. Låter sjukt minst sagt.

Advertisement