BuzzerBeater
BuzzerBeater Forums
BB Nederland > Idee voor nieuwe teamcompositie
Back to the Sneak Peek
BB Nederland
Election Rules
1
Vrijwilligers gezocht!
10
DBA Pro A Seizoen 22 Awards
15
Forum evaluatie seizoen 22
6
Grootste Stadion Top 10 Nederl...
268
Hoe zit het met elastisch eff...
23
Idee voor nieuwe teamcompositi...
32
Blessure
10
Vlaggen verzamelen
21
Rik Smits Beker - Seizoen 22
142
wat is een ster? *********
3
Vreugdemuur 4
1000
NT/U21 Seizoen 22
40
Draft en scouting
6
All star week
14
Lucky fan
11
vriendschappelijke wedstrijd u...
5
Persberichten
10
Vragenforum III
1000
<
>
Favorite Folders
Idee voor nieuwe teamcompositie
Set priority
High
Normal
Low
Show messages by
Everybody
Hero (1)
Maupster (1)
GM-kalebam (3)
Ruaidri (1)
Sandman1975 (1)
LA-Magic J (1)
primoss (6)
Jeründerbar (9)
Search this Thread (Supporter Feature)
From:
primoss
To:
Tesse
This Post:
0
235560.8
in reply to
235560.4
Date: 2/5/2013 12:55:26 PM
Overall Posts Rated:
408
Thanks Tesse ,vanwege een computercrash een dag 6 geleden was ik de skillberekening kwijt geraakt.
Ik heb daarna weer zoveel dingen moeten herstellen dat ik daar nog ff niet aan was toegekomen,nu heb ik het weer:).
Mark Unread
Ignore User
From:
Sandman1975
To:
primoss
This Post:
1
235560.9
in reply to
235560.8
Date: 2/5/2013 1:17:27 PM
Overall Posts Rated:
59
Nadeel van deze wijze is dat je C (een lange) speler, langzamer zal trainen op OD, dan een PG of SG.
En wellicht dat RB ook lastiger wordt?
Als al je lange mannen boven staan te verdedigen...
Mark Unread
Ignore User
Message deleted
From:
Maupster
To:
Jeründerbar
This Post:
1
235560.11
in reply to
235560.1
Date: 2/5/2013 4:00:18 PM
Overall Posts Rated:
284
Hey Jeroen, goed bezig!
Deze tactiek is absoluut te doen.. Er wordt als reactie al wel gegeven dat een hele selectie eigenlijk niet te doen is. Je kan heel moeilijk je gehele selectie zelf trainen en daar ook nog de vruchten van plukken. Daar is simpelweg te weinig tijd voor. Je moet immers ook je backups in kunnen passen dus je bent niet klaar met 5 spelers..Je kan echter wel iig 2 a 3 posities op deze manier invullen om de kosten enorm te drukken
Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
Mark Unread
Ignore User
From:
Jeründerbar
To:
Sandman1975
This Post:
0
235560.12
in reply to
235560.9
Date: 2/5/2013 4:07:54 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
1392
Allereerst iedereen bedankt voor de feedback!
Sandman; het klopt dat een deel van de training langzamer gaat, ik realiseer me dat en dat is ook een nadeel waar weinig aan valt te doen. Echter is het tot nu toe een van de weinige functionele nadelen (afgezien van het bij elkaar krijgen van het team), en het voordeel van een enorm lager salaris weegt zeker op tegen een wat langere training.
Ruaidri; dat was een vraag die ik ook in het engelse forum stelde, wat is er nog meer nodig behalve OD, en in welke mate heeft het invloed? SB is redelijk aanwezig al, ik heb ook iets van HA gehoord dat invloed zou hebben; dat heb ik nu op 7 staan op de bigs. In welke mate zal dat de verdediging op de perimeter verslechteren? Als er enig significant verschil is, zou dat denk ik alsnog makkelijk kunnen worden gecompenseerd door meer OD te trainen wat toch geen extra salaris kost, of gewoon ook meer HA trainen voor de bigs, die hebben toch een grote marge in salaris en trainingstijd.
LA-kalebam; Zoals Tesse ook zegt, ik denk/hoop dat de spelers die we zouden trainen niet erg gewild zijn vanwege de abnormale skills. Als er uberhaupt mensen zijn die ze willen kopen, zullen ze zeker niet tegen de bovengrens van de marktprijs gaan zitten, waar wij wel kunnen gaan zitten omdat we op elkaar spelers bieden. Het is niet waterdicht, maar het kan denk wel werken.
Primoss; Wederom heeft Tesse het antwoord al gegeven: ik heb inderdaad gechecked dat ook met de totale skillpunten een lagere potentie vereist is. Het ligt er ook een beetje aan welke salary calculator gebruikt, maar allemaal (s17 salary calculator, die van buzzer manager en die in de training simulator) geven ze aan dat een lagere potentie voldoende is. Voor deze setup is dat PAS/Superstar, maar dat zou desnoods nog afgestemd kunnen worden.
Wat ik tot nu toe merk aan feedback is dat de effectiviteit wel in orde is, of wel in orde gemaakt kan worden binnen het plan. De daadwerkelijke uitdaging zit hem in het bij elkaar krijgen van zo'n team. Nou vraag ik me af...
Zijn er managers die geïnteresseerd zijn in een plan uit te werken en uit te voeren om het te proberen?
Mark Unread
Ignore User
Message deleted
From:
Hero
To:
Jeründerbar
This Post:
1
235560.14
in reply to
235560.12
Date: 2/5/2013 4:34:17 PM
Overall Posts Rated:
61
Mocht ik ooit mijn BB-career op een lager pitje zetten wil ik dit idee best uitproberen/uitwerken, maar het mag nu op dit moment niet baten. Er staat voor mij teveel op het spel. Ik bedoel als het echt mogelijk om je spelers zodanig te trainen om hun salaris stijging te manipuleren en qua verdedigende spel van je hele team niet achteruit te laten gaan is het testen waard.
Dit idee kan natuurlijk al uitgeprobeerd worden met 2 spelers: PG met hoge ID/B en C met hoge OD
Het scheelt namelijk al veel in salaris
Mark Unread
Ignore User
From:
primoss
To:
Jeründerbar
This Post:
0
235560.15
in reply to
235560.12
Date: 2/5/2013 4:36:37 PM
Overall Posts Rated:
408
Ik denk dat daar het probleem een beetje ligt ,als ik heel eerlijk ben.
Ik denk dat het wel duidelijk is dat er managers zijn , die zeggen dat het mogelijk is.
Maar ik denk dat op een hele korte termijn niet mogelijk is ,want de meeste managers zitten in een bepaalde trainingsfase.
Je hebt misschien wel behoorlijk geinvesteerd in bepaalde trainees ,en omdat een keer overboord te gooien ,dat zal waarschijnlijk leiden tot kapitaalsvernietiging.
Maar ik blijf het een geweldig idee vinden,maar op dit moment is het voor mij niet de juiste keuze om te maken,als je 5 seizoenen geleden was gekomen met zo'n idee ,zou ik er zeker voor open staan.
Maar ik heb ook net een trainee gekocht voor iets meer dan 1 miljoen,en ik ben bang als die nu op de TL zou zetten dat ik daar behoorlijk wat ga op verliezen..Want deze speler zou niet geschikt zijn in jou plan.
Last edited by primoss at 2/5/2013 4:38:39 PM
Mark Unread
Ignore User
From:
Jeründerbar
To:
primoss
This Post:
0
235560.16
in reply to
235560.15
Date: 2/5/2013 4:45:20 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
1392
Compleet begrijpelijk dat het voor nu nog niet echt mogelijk is voor veel managers; vele van jullie spelen in vrij hoge competities en dan kan je niet zomaar op elk moment je team omver gooien. Ik moet zelf ook nog wat beter bekend raken met het spel, aangezien ik nog niet eens een volledig seizoen heb gespeeld en dus nog veel kan leren.
Ik vind het in ieder geval leuk om over het idee te discussiëren, en waardeer jullie input zeer. Misschien als er nog wat managers in de DIII zitten en het idee op een kleine schaal willen testen, we alvast de eerste stappen kunnen zetten.
Mark Unread
Ignore User
From:
primoss
To:
Jeründerbar
This Post:
0
235560.17
in reply to
235560.16
Date: 2/5/2013 4:58:34 PM
Overall Posts Rated:
408
Ja ,dat zou een idee kunnen zijn,maar daar heb je weer een probleem met de managers,zeg maar de managers die dit spel al langer spelen,die zitten ook een fase dat ze net hun team weer aan het opbouwen zijn.
Je zou eigenlijk nieuwe managers moeten benaderen en die , met jou idee aan de slag gaan,maar daar komt weer een probleem om de hoek kijken ,dat heel van deze managers vaak al vrij snel afhaken,en als ze dan ook nog een bepaald trainingschema moeten gaan volgen en weinig wedstrijden kunnen winnen ,verliezen ze de motivatie om door te gaan.
Want de meeste nieuwe managers zoals als jij steken er niet zoveel tijd in.
Mark Unread
Ignore User
From:
Jeründerbar
To:
primoss
This Post:
1
235560.18
in reply to
235560.17
Date: 2/5/2013 5:05:30 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
1392
Ja daar zit wat in. Nou dan rest mij denk ik maar te hopen en wachten tot er iemand in een situatie zit om er aan te werken. Jullie weten me in ieder geval te vinden als je aan het begin van een rebuild project staat!
Mark Unread
Ignore User
Disable Emoticons and Images