BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Non BB - WK 2014

Non BB - WK 2014

Set priority
Show messages by
This Post:
00
259446.8 in reply to 259446.6
Date: 6/14/2014 7:51:29 AM
Overall Posts Rated:
328328
Dat neem ik zeker voor lief. Gebaseerd op het feit dat beide defensies zwak zijn had ik 2-2 voorspeld, maar toen NL eenmaal 2-1 voor stond en de voorspelling dus in de buurt kwam... heb ik toch maar even een schietgebedje gedaan dat mijn ongelijk bewezen zou worden ;)

This Post:
00
259446.9 in reply to 259446.8
Date: 6/14/2014 11:38:13 AM
Overall Posts Rated:
506506
Beide defensies zwak?

Alba - Barca, Pique - Barca, Ramos - CL Winnaar Real, Azpilicueta - Chelsea. Keeper: Casillas - CL Winnaar Real.

Spanje kreeg 1 goal tegen in het gehele EK en 2 goals het vorige WK. Dat zijn 3 goals in 2 toernooien die je wint. Ik denk dat je flink moet zoeken om een betere verdediging te vinden hehe.

This Post:
00
259446.10 in reply to 259446.9
Date: 6/14/2014 6:56:23 PM
Overall Posts Rated:
328328
Ja, de verdediging van Spanje is de achilleshiel, wat overigens pijnlijk duidelijk werd gisteren. Dit is overigens ook het geval bij Barca. Daarom spelen Barca én Spanje ook het verdedigende spel dat ze spelen... ver voorruit verdedigen, het liefst op de helft van de tegenstander. Middenvelders en aanvallers jagen mee. De backs zijn meer middenvelders dan verdedigers. Als een tegenstander het middenveld overkomt zijn ze zwaar afhankelijk van Ramos en Pique. Op Busquets na zijn de jagende middenvelders overigens ook allemaal 30+, wat ook steeds meer een rol begint te spelen.

Daarnaast helpt het ook dat de meeste tegenstanders nogal opkijken tegen Spanje en ze vaak Spanje laten komen, wat juist de domste manier is om ze te verdedigen. We weten van Ajax - Barca en gisteren NL - Spanje dat ze het moeilijk hebben als ze niet de ruimte krijgen het spel te maken, en dan worden er regelmatig fouten gemaakt achterin.

This Post:
11
259446.11 in reply to 259446.10
Date: 6/15/2014 2:50:05 AM
Overall Posts Rated:
408408
Ik ben het het grotendeels eens met je,zou er aan willen toevoegen ,dat Spanje een beetje over de hill is.
En net zoals bij Barcelona wordt er te lang geteerd op de bekende namen,en is er te weinig doorstroming van jongere spelers,Spanje speelt al veel te lang met dezelfde spelers.
En daarbij hebben al deze spelers voordat het WK begint al zo'n 50 tot 60 wedstrijden in de benen,wat je duidelijk kon zien dat ze in de 2e helft . het niet meer bij konden bijbenen.
Maar aan de andere kant mocht Nederland zeker niet klagen,de 1e helft kwamen we nauwelijks in het stuk voor,en als we een 2 of 3 - 0 achter zouden hebben gestaan ,hadden we daar niks over kunnen zeggen.In feite was het wachten op de goals voor Spanje,maar we maken vanuit het niets de gelijkmaker vlak voor rust..
Ik hoop dat Nederlands elftal dat ook inziet.ze hebben natuurlijk zeer goed gespeeld in de 2e helft,maar Spanje was natuurlijk geen schim meer van de 1e helft,dus ben ik niet zo euforisch,over het vertoonde spel.

This Post:
00
259446.12 in reply to 259446.11
Date: 6/15/2014 6:12:33 AM
Overall Posts Rated:
506506
Haha de twee berichten boven mij noem ik maar scorebordjournalistiek hehe. Vorig jaar nog finale confederations cup, en in 2012 iedereen weggetikt bij het EK. 3 grote toernooien op rij gewonnen. Pakweg de helft van de basis stond in de CL finale, en anders stonden ze wel in de halve finale of bij een ander topteam in een topcompetitie.

1 slechte helft op het wk en opeens zijn ze te oud of over de hill en vergeten we alles van huidig van vorige seizoenen;)

This Post:
11
259446.13 in reply to 259446.12
Date: 6/15/2014 10:00:38 AM
Overall Posts Rated:
408408
Nouja scorebordjournalistiek de feiten liegen niet lijkt me,en wat er 2 en 4 jaar geleden is gebeurd ,telt helaas nu niet meer mee.Maar voor mij is het zo klaar als een klontje dat zeker de middenvelders van Barcalona de Xavi's de Iniesta's niet meer kunnen brengen wat ze pakweg 2 jaar geleden nog wel konden.
Het is trouwens niet voor niets dat Bayeren Munchen ruim 1 jaar geleden in de halve finale van CL helemaal gehakt maakte van Barcelona, en de afgelopen editie,gebeurde zo'n beetje hetzelfde.
Aangezien Barcelona een zeer belangrijke hofleverancier is voor Spanje ,kun je toch langzamerhand wel concluderen dat de rek er wel een beetje uit is bij deze heren,en dan zeg ik toch niets raars,lijkt me .Er zal toch een nieuwe generatie op moeten staan,aan Spanjaarden die deze plekken op de kortere termijn kunnen invullen.Geloof ook dat Barcelona dat ook inziet ,en er zullen voor de start van het volgende seizoen wel de nodige versterkingen gaan komen..

This Post:
00
259446.14 in reply to 259446.12
Date: 6/15/2014 1:05:10 PM
Overall Posts Rated:
328328
De helft waarin het niet lekker draaide bij Spanje was enkel een bevestiging van wat ik al dacht. Ik gaf aan dat ik vóór de wedstrijd 2-2 had voorspeld omdat ik beide defensies zwak achtte.

Primoss haalt goede argumenten aan over Barca. Het aanhalen van de Confederations Cup is ook een goede. Daar kregen ze in één toernooi meer goals tegen dan in het vorige EK en WK samen.

En ik zou niet willen zeggen dat ik de vorige prestaties meteen ben vergeten, maar in sport zeggen toernooien van twee jaar geleden niets meer. Dan gaat het om de fitheid, kwaliteit en vorm van het moment.

This Post:
00
259446.15 in reply to 259446.14
Date: 6/15/2014 1:40:47 PM
Overall Posts Rated:
506506
Barca was virtueel kampioen 35 minuten voor het einde van de allerlaatste wedstrijd, nota bene in een competitie waar beide finalisten van de champions league aanwezig zijn. Ze verloren de cup final door een goal in de 85e minuut tegen Real.
Ze werden zelf uitgeschakeld in de champions league door Atletico met 1 goal verschil. Dat zijn allemaal dubbeltjes op zijn kant, zo slecht is dat seizoen niet.

Spanje in de confed cup meer goals, tsja erg dramatisch is dat ook weer niet. Alleen omdat ze de finale met 3-0 verloren van Brazilie in Brazilie, wat door iedereen tot mega favoriet is gebombardeerd.

Ja, Xavi is met 34 jaar wat aan de oude kant, al is 34 voor middenvelders echt niet bijzonder zie Pirlo of Lampard. Iniesta is 30 jaar, even oud als Van Persie en Robben.Alba en Azpilicueta zijn 25, Costa 26, Silva en Ramos nog geen 28. Spanje haalt gemiddeld nog geen 28 jaar, het is geen team vol met oudjes. Je kan Xavi en Iniesta moeilijk kwalijk nemen dat ze gewoon toen ze begin 20 waren al zo extreem goed waren dat ze al grote toernooien wonnen.

Dat jullie na 1 matige helft Spanje uitvlakken vind ik erg overdreven ;), mya dat zou wel door de Oranjekoorts komen dan hehe.

Primos je noemt Bayern Munchen, die werden met 5-0 aggregate eraf getikt door Real. Real finishte in de competitie onder Barca. Het ligt allemaal vlak bij elkaar.

Last edited by BB-Patrick at 6/15/2014 1:44:19 PM

This Post:
00
259446.16 in reply to 259446.15
Date: 6/15/2014 4:41:49 PM
Overall Posts Rated:
408408
Nu moet eerlijk zeggen ,dat ik had verwacht dat Iniesta ouder zou zijn dan 30,zal waarschijnlijk zo zijn omdat hij al zolang in de absolute top zit.
Ik heb ook wat oefenwedstrijden gezien van Spanje en ik vond het erg tegenvallen,wat ze op de mat hebben gelegd.Nu zeggen dit soort wedstrijden niet veel,maar ik weet niet wat het precies is als ik Spanje zie voetballen.Ik heb ook het het idee dat deze spelers het echte moeten ontbreekt,misschien omdat het merendeel van de selectie alles heeft gewonnen wat je maar kan winnen in de voetballerij.Maar ik heb het idee dat ze het wel een beetje "" best "' vinden zo,maar misschien ligt dat ook aan mij,dat zou natuurlijk ook kunnen

From: Ruaidri

This Post:
00
259446.17 in reply to 259446.16
Date: 6/15/2014 5:10:10 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
Henry had op de BBC wel een mogelijke verklaring waarom Spanje al een tijdje niet echt lekker draait.

Volgens hem willen spelers als Iniesta en Xavi liever een kaatstende spits of valse spits voor zich, dan eentje die scoort. Al hele tijd hebben spitsen het moeilijk bij zowel Spanje als Barcelona.

Verder werd Nederland enorm geholpen door de wissel van Benitez. Alonso eruit voor Pedro. Zorgde er helemaal voor dat Spanje het middenveld verloor en zo de wedstrijd kansloos werd. Hij had op dat moment als hij had willen wisselen Silva moet wisselen voor Fabregas. Het stond pas 2-1 op dat moment en nog een half uur te gaan.

Alonso had Sneijder in de tas, na de wissel kreeg Sneijder alle vrijheid en werd Nederland opeens super gevaarlijk met wel 10 kansen. Als hij Silva weg had gehaald voor Fabregas krijgt hij meer controle op het middenveld en wordt Nederland nooit zo dominant.

Ik denk trouwens dat Spanje gewoon door gaat in onze poule als Nederland niet verzaakt tegen Chili.

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
259446.18 in reply to 259446.14
Date: 6/18/2014 5:58:38 PM
Overall Posts Rated:
506506
spanje wel uitgespeeld nu

Advertisement