BuzzerBeater Forums

BB Suomi > National Team Debate / Vaaliväittelyt

National Team Debate / Vaaliväittelyt (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
29197.8 in reply to 29197.5
Date: 5/9/2008 2:35:51 AM
Overall Posts Rated:
587587
Mj oli kuitenkin todella vaikea alkuun kasata, koska mukana oli vain kourallinen aktiivisia pelaajia ja vielä vähemmän kovia pelaajia mukana.

Huomasin, että ilmoitit itse olleesi mukana koottaessa alkuperäistä, ehkä nykyistäkin, maajoukkuetta. Ylläoleva kommentti on mielestäni aika karua selittelyä. Mitä vähemmän joukkueita ja aktiivisia pelaajia löytyy, sitä vähemmän on työtä absoluuttisesti parhaan kokoonpanon jalkeille saamisessa. Nykyinen maajoukkuejohto, jonka pelaajavalinnoissa olet ollut mukana, on omasta mielestäni epäonnistunut myös tällä osa-alueella.

Lisäksi keskustelualueet, jotka ovat edelleen Suomen maajoukkueen paras yhteisöllinen työkalu, on jätetty suurelta osin käyttämättä. Maajoukkuepuusta voi jokainen käydä tarkastamassa maajoukkuejohdon aktiivisuuden asiassa. Olen henkilökohtaisestikin esittänyt kysymyksiä, jotka ovat jääneet vaille vastauksia. Ottaessani yhteyttä maajoukkuevalmentajaan, olen yhtä lailla jäänyt vaille vastauksia. Kritiikki kohdistuu tässä tapauksessa erityisesti nykyiseen maajoukkuevalmentajaan ja hänen toimintatapaansa. Olet kuitenkin ollut itse osa tätä prosessia ja omien sanojesi mukaan osavastuullinen juuri pelaajavalintoihin liittyen, joten osa kritiikistä koskettanee sinuakin. Jos aikoisit hoitaa asiat kuntoon voittaessasi vaalit, jää ihmeteltäväksi mikset ole ollut tiimin osana halukas hoitamaan tilannetta kuntoon jo nykyisen maajoukkueen aikana? Tämä toimintatapa on suoraan luonut tilanteen, jossa arvokkaita pelaajakykyjä on jo jossain määrin hukattu maajoukkueringistä. Kehitystä ja jatkuvuutta ei ole huomioitu riittävästi.

Yhteenvetona pelaajavalinnat, niistä tiedottaminen, niiden hoitaminen aktiivisesti, ja prosessin pitäminen yhteisöllisenä ja läpinäkyvänä ovat asioita, joissa on menty metsään. Tämän seurauksena maajoukkue on tuskin niin iskukykyinen kuin se voisi olla - eikä monellakaan ole tunnetta Meidän Maajoukkueestamme, vaan maajoukkuevalmentajan maajoukkueesta. Valmentaja on tietysti se, joka tekee päätökset ja kantaa vastuun, mutta yhteisön voimavarojen ammentaminen on myös tärkeää menestyksen ja erityisesti kehityksen tukemiseksi.

Henkilökohtaisesti en voi kritisoida maajoukkuevalmennusta peleissä tehdyistä ratkaisuista. Ne voivat olla hyviä tai jopa erinomaisia. En tiedä, sillä yllä kuvattu tilanne on pitänyt ainakin itseni tehokkaasti maajoukkuekuvioiden ulkopuolella. Maajoukkuevalmentajan tiimissä olisi ehkä ollut tilaa - en tiedä sitä, enkä ole siitä itse ottanut selvää. En nimittäin olisi halunnut sellaista asemaa, vaan yksinkertaisesti tietoa maajoukkueenkin auttamiseksi. Tätä tietoa ei kyselyistäkään huolimatta ollut saatavilla. Uskon, että muutos on luotavissa. Olen tästä syystä lupautunut auttamaan ehdokas jarkjokea maajoukkueen pyörittämisessä, jos hän tulee valituksi.

This Post:
00
29197.9 in reply to 29197.5
Date: 5/9/2008 3:36:42 AM
Overall Posts Rated:
22
tappioita Cupissa boteilla kakkosjoukkueella

eikö juuri tälläiset lapsukset pitäis jättää minimiin maajoukkueessa. On helppoa menestyä vaan sarjassa, jos unohtaa muut kilpailut. mielenkiinnolla seuraan joukkueesi edesottamuksia niin suomen cupissa kuin mestareiden liigassakin (vai keskitytkö tälläkin kaudella puolustamaan vain asemaasi liigassa?).

This Post:
00
29197.11 in reply to 29197.8
Date: 5/9/2008 8:03:57 AM
Pehmeät Tyttö Norsut
III.7
Overall Posts Rated:
405405
Hyvä LA-WallyOop, olin kyllä mukana kun aivan ensimmäistä kokoonpanoa kasattiin maajoukkueelle. Tästä ryhmityksestä mukana tämän hetkisessä MJ-ringissä on vain 3 pelaajaa(Pyysalo,Strömberg sekä Tervo) joista vain yhdelle löytyisi varma paikka minun joukkueessani. Kuitenkin tämä yhden viikonlopun rutistuksen jälkeen en itse mukana ollut johtuen meneillään olleesta armeijasta sekä joulukuun lopulla saadusta perheenlisäyksestä.

En tiedä olenko ilmaissut itseäni kenties väärin vai onko asiassa tapahtunut väärinkäsitys, mutta roolini ei ole ollut missään vaiheessa sillä tasolla nykyisen maajoukkueen kanssa, mitä voisi viestisi perusteella olettaa.

Se miksi tiedän maajoukkueen toimista johtuu täysin läheisestä sukulaisuus suhteesta nykyiseen valmentajaan Oldtimeriin ja mikäli olisin ollut täysin tyytyväinen maajoukkueen toimiin olisin tukenut häntä myös näissä vaaleissa. Mielestäni kuitenkin muutos on tervetullutta ja toivottavaa.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä että maajoukkueen nykyinen tiedotuspolitiikka on ollut ala-arvoista ja sillä saralla olisi ehdottomasti ehkä jopa eniten parantamisen varaa.

Kuten jo vaalipuheessani mainitsin että tavoitteeksi tulee ehdottomasti asettaa EM-kisat sekä nuorten potentiaalisten pelaajien löytäminen ja jalostaminen maajoukkueen käyttöön. Kumpikaan näistä ei tule onnistumaan ilman yhteistyötä seurojen ja maajoukkueen välillä. Vain silloin saadaan aikaan se mainitsemasi meidän maajoukkue jolla on edellytykset menestykseen ja myös valoisat näkymät tulevaisuuteen.


This Post:
00
29197.12 in reply to 29197.11
Date: 5/9/2008 8:24:28 AM
Overall Posts Rated:
587587
En tiedä olenko ilmaissut itseäni kenties väärin vai onko asiassa tapahtunut väärinkäsitys, mutta roolini ei ole ollut missään vaiheessa sillä tasolla nykyisen maajoukkueen kanssa, mitä voisi viestisi perusteella olettaa.

Viestini ruotii maajoukkueen toimintaa tähän mennessä ja omaa toimintaasi siten vain niiltä osin, minkä verran olet osallistunut pelaajavalintoihin. Totesit vaalipuheessasi (29196.7) osallistuneesi alkuperäisen maajoukkueen valintoihin ("Lisäksi olen ollut mukana auttamassa alkuperäisen maajoukkueen kokoamista."), mutta puheesta ei käynyt suoranaisesti selville missä vaiheessa olet lopettanut maajoukkuevalmentajan lähemmän avustamisen tai oletko ylipäätään lopettanut sen kokonaan. Tähän oli hyvä saada selvennys ja saat ilman muuta nykyjoukkueen kokoonpanojen suhteen puhtaat paperit.

From: hoo-cee

This Post:
00
29197.13 in reply to 29197.10
Date: 5/9/2008 8:53:53 AM
Overall Posts Rated:
106106
Hän on uskaltanut vapaaehtoisesti osallistua maajoukkue rinkiin ainakin omasta näkökulmastani (itse olisin ehkä saattanut liittyä mukaan MJ-rinkiin, mutta kokemuksenpuutteessa jäin suosiolla pois), enkä tiedä mitä jarkjoke on BB-Mailin kautta käynyt keskustelua oldtimerin kanssa, mutta täysin epäaktiivinen foorumeilla LA-WallyOop:inkaan viesteijä ole nähnyt (jos niitä edes on) mutta on kyllä totta jos hän (NaiCou) oli todella kun sain käsityksen WallyOopin viestistä hän on todella osa syyllinen, mutta ajatteliko kukaan näin kuunteliko oldtimer häntä?

Hmmm, haluaako joku suomentaa?


Eiköhän se ole selvää, että kaks kertaa cupin voitto ja samalla nousut sarjaporrasta ylemmäs on kovempi saavutus kuin kaks kertaa ykkössarjan voitto ja cupissa ekoilla kierroksilla tiputtautuminen. Ainakin itselleni.

jarkjoke, you've got my vote!

From: hespa
This Post:
00
29197.15 in reply to 29197.4
Date: 5/9/2008 2:45:35 PM
Overall Posts Rated:
33
Murfieldille:

Olet oikeassa,en ole vielä valmis maajoukkue-manageriksi.
Pestiä haen tällä hetkellä ihan huumori mielessä. En usko tässä ainakaan mitään häviäväni. Kenenkään oppimiskyvykkyyttä en ole epäilemässä, se nyt vain sattuu olemaan parhaita puoliani, kun minkäänlaisia saavutuksia ei vielä ole.

Muuten olen valmis käyttämään paljon aikaa Suomen maajoukkueelle. Eli jos maajoukkueringissä tarvii apua,olen valmis auttamaan vaikka vaan etsimällä pelaajia.

This Post:
00
29197.16 in reply to 29197.5
Date: 5/9/2008 2:48:08 PM
Overall Posts Rated:
106106
Oot pelannut aika paljon pelejä run'n'gun-hyökkäyksellä ja 1-3-1-paikalla viime kaudella. Onko tuo mielestäsi hyvä yhdistelmä?

Message deleted
This Post:
00
29197.18 in reply to 29197.17
Date: 5/9/2008 4:36:44 PM
Overall Posts Rated:
106106
Mitä tarvitaan maajoukkueen peräsimeen löytyy minusta: minulla on ihan hyvä kokemus pelistä, minulla koripallo tausta, Hattrick managerointi peliäkin on tullut pelattua useamman vuoden, tärkeä asia, joka tulee aina esille minulla on aikaa ja käytän useita tunteja Buzzerbeateriin muutenkin, ja uskallan väittää, että oma joukkueeni on yksi suomen parhaimmista joukkueista.

Pitääkö mielestäsi maajoukkueen peräsimeen valittavalla olla koripallotausta? Tai pelata Hattrickiä?

Jos joukkueesi on yksi Suomen parhaista, niin miten näet, että se parantaa asemiasi vaalitaistossa? Hyvällä joukkueella on aina helppo pärjätä - missä saavutukset?

hänellä on loistava kyky löytää kyvykkäitä pelaajia maajoukkueeseen.

Tarkoittaa mitä? Jaksaa käydä monien joukkueiden rostereita läpi etsimässä kovia pelaajia?

Advertisement