BuzzerBeater Forums

BB Suomi > National Team Debate Thread / Vaalikeskustelu

National Team Debate Thread / Vaalikeskustelu (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: oldtimer

This Post:
00
169192.83 in reply to 169192.56
Date: 1/14/2011 4:57:16 AM
Overall Posts Rated:
2626
Oldille:

Molempien menestys seurajoukkuetasolla on laskevan suuntainen, ja "menestyksestä" on jo aikaa. Molemmat ovat pelanneet peliä jo kauan, mutta molemmat ovat matalammalla divisioonatasolla nyt, kun mitä on parhaimmillaan ollut.

Handicaps taasen ollut joskus jopa SM-Koriksessa, mutta kaudella 13 lähellä putoamista 3 divisioonaan.

Onko mielenkiintonne peliä kohtaan kenties hiipuva, vai mistä laskusuhdanteet johtuvat? Onko teillä OIKEASTI intoa ja aikaa johtaa Maajoukkuetta, jolla pitäisi jo hieman ehkä menestyäkkin?

Onko pistää mitään näyttöjä tiskiin taktisesta osaamisestanne (ottelulinkkiä tms.) ?

Mitä tekisit maajoukkueessa paremmin kun allekirjoittanut? (älä vastaa että aloittaisit pelipaikkavastaavat-systeemin uudelleen, sillä siitä ei olisi ainakaan merkittävää etua tapaan, jolla ite olen homman hoitanut)



Menestystä ei minulla ole ollut oikeastaan missään vaiheessa vaan kunhan olen koettanut pelailla ylipalkkaisilla yksipuolisilla pelaajilla... No ei nyt ihan niinkään, kyllä oman joukkueen heikko menestys johtuu omasta kärsimättömyydestä ja yhdessä välissä oman joukkueen laiminlyönnistä. Kaudella 13 haettiin parempaa varausnumeroa, joten se siitä (eikä edes onnistunut oikean kaverin saanti)

Ilman huutamistakin pystyn sitoutumaan maajoukkueen johtamiseen ja jollen siihen pystyisi, niin en minä täällä olisi mukana katselemassa "itku, potku, huuto ja minun karkki" kisaa.

Vai oikein jokin yksittäinen peli siten pelastaisi tämän kisan, no empä oikein jaksa uskoa, mutta laitankin tällaisen pikku saavutuksen kuin U21-joukkueella jatkoon pääsyn alkusarjasta, olisikohan ollut kaudella 10, eli kyllä siellä mukana varmasti on joku taktiikaltaa onnistunut peli ollut tai sitten kaikki vastustajat olivat vaan niin huonoja, että tällainen harrastelija sai vahingossa joukkueen jatkoon.

Vai mitä tekisin paremmin, olipa aika kiero kysymys, kun suoraa ja oikeata vastausta ei ole olemassa. Tavoitteet on varmasti kaikilla samat, eli saada menestystä ja jokainen tekee varmasti muutamia pikku asioita hieman eri tavalla. No ainakaan en huuda teksteissä, eipä tässä nyt sitten muuta.

-Oldtimer-

From: vilperi

This Post:
00
169192.84 in reply to 169192.72
Date: 1/14/2011 4:57:32 AM
mäyrämäen korihait
III.4
Overall Posts Rated:
2727
Täällä siis on jotain vaaleihin liittyvää höpissyt 9 manageria (jos oikein laskin), aivan liian vähän. Siksipä käykää tätä seuraavat managerit vaikka sen verran kirjoittamassa kommenttia että moniko täällä käy. Laittakaa vaikka ilmaus että seuraatte ja millä asenteella seuraatte tätä vaalipuuta.



Juu. Kyllä täällä ainakin keskustelua seurataan tiiviisti ja päätös äänestämisestä tehdään tämän ketjun perusteella, vaikkakin jonkinlainen kuva Henestä ja Oldtimeristä on jo ennestään, possu taasen ihan tuntematon tapaus.
Aika helpolta valinta tällä hetkellä vaikuttaa kun ainoastaan yksi ehdokas on aktiivisena, mutta kerkeehän tämä vielä tästä vilkastua.

Iteltä ei juuri mitään annettavaa ole tälle eikä muillekaan keskusteluille kun ei oikein edelleenkään riitä ymmärrys tähän peliin..!

Sen verran vaan mainittava kun tuosta Sirkeisestä ollut jotain asiaa ja siitä miten sitä treenattu, niin tosiaan viime kaudet Sirkeistä treenattiin ihan täysin niin kuten Hene on halunnut, toki jossain vaiheessa kun Hene tiesi minun taloudellisen tilanteen, niin piti miettiä hiukan tuota palkkakehitystäkin, mikä mahdollisti Sirkeisen pitämisen näinkin pitkään.

From: hene10

This Post:
00
169192.85 in reply to 169192.83
Date: 1/14/2011 5:05:31 AM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22142214
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Huutaminen ja tekstin korostaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.

From: possu
This Post:
00
169192.86 in reply to 169192.85
Date: 1/14/2011 6:50:50 AM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Noniin, pyydän anteeksi että OPISKELEN itselleni ammattia, enkä voi olla joka sekuntti buzzerbeatterissa ja olin mennyt n.23 nukkumaan. :) Mutta sepä siitä.

Hene:

Possut aloittaneet kaudella 4, ja pelaa tällä hetkellä 3 divaria. Ja juuri loppuneella kaudella nousu jäi selvähköstä suosikkiasemasta huolimatta jälleen haaveeksi.Ei oikeen vakuuta.

Voi ei, sarjassa ei noustu. :'D no tässä meni miten meni, menin finaaliin ja tein parhaani ei riittänyt, randomi mukana jossa oikeasti oli asiansa.

Munkki possut ovat hilluneet 3 viimeistä kautta 3. divarissa kyllä, mutta 3 on hieno luku. :) Olemme kumminkin olleet cupissa ihan hyvillä sijoituksilla:

Kaudella 14 munkki possut ylsi Suomen Cup -turnauksen 32 parhaan joukkoon Vaaleanpunaiset tyttönorsut kaatoivat.
Kaudella 13 munkki possut ylsi Suomen Cup -turnauksen 16 parhaan joukkoon Oulun hibach kaatoi.
Kaudella 12 munkki possut ylsi Suomen Cup -turnauksen 512 parhaan joukkoon (tuo meni heikosti) BC pormo kaatoi
Kaudella 11 munkki possut ylsi Suomen Cup -turnauksen 16 parhaan joukkoon Pahalammen pomppu kaatoi
Kaudella 10 munkki possut ylsi Suomen Cup -turnauksen 32 parhaan joukkoon Jääskin pallokerho kaatoi

3/5 on minut kaatanut lopussa sm-sarjan joukkue, joista kaikkie kerrat olen pelannut 3. divarissa.


Tiedän, että olit toissa kautena finaalissa. Olisitko pystynyt kumminkaan yhtään parempaan kuin minä 3. divarin palkka tasoilla ja joukkueella? Täällä ei kumminkaan palkoilla hehkutella, juuri ja juuri pysyn 250k pelaaja budjetilla nolla tuloissa. En ole bisnes nero.


Heneltä:

Onko teillä OIKEASTI intoa ja aikaa johtaa Maajoukkuetta, jolla pitäisi jo hieman ehkä menestyäkkin?

No en minä tähän sotaa lähde lippuja liehuttelemaan ihan helposti, pari kertaa miettinyt lähtöä karkeloihin, mutta jänistänyt, nyt on hyvä aika tulla esiin ja tehdä maajoukkueelle sellainen teko, että vietäisiin mm-pippaloihin.

Onko pistää mitään näyttöjä tiskiin taktisesta osaamisestanne (ottelulinkkiä tms.) ?

Nyt pitäneekin kaivella oikein syvältä tälläistä. Otetaanko vaikka tälläinen yleis silmäys omaan cup historiaani, Kausi 13 Sohlot ja Downtown celtics kaadettiin putkeen, molemmat silloin 2. divarissa kun minä olin 3. divarissa toista kauttani. Vasta Oulu hibachi kaatoi minut kotikentälläni, vaikka kaikki pelit ovat kotikentälläni niin voin sanoa, että niistä peleistä olen erittäin ylpeä. Sohloissa näkee vielä, että en minä turhaan käytä peli-intoani, vaan menen voittamaan varman päällä. Tämä ei ole shakkia, en pelaa 5 matsiani eteenpäin kun pelaan yhden matsin, ainakaan tälläisessä.

Mitä tekisit maajoukkueessa paremmin kun allekirjoittanut? (älä vastaa että aloittaisit pelipaikkavastaavat-systeemin uudelleen, sillä siitä ei olisi ainakaan merkittävää etua tapaan, jolla ite olen homman hoitanut)

Tuo on sitten sellainen mihin esitän sinullekin kysymyksen. Mutta aijon koota joukkueen johon uskon, jossa on oikeat pelaajat menestykseen. Tietenkin ppv-systeemiä pyrin lähteä kasaamaan vaikka yksin istuisin yöt koneella ja tutkisin kaiken jos ei vapaaehtoisi löytyisi ja auttavia käsiä, uskon kyllä suomen managereitten aktiivisuuteen ja haluun auttaa maajoukkuettaan nyt ja tulevaisuudessa. Mutta varsinkin pyrkisin kovimmat U-21 pelaajat jotka ovat jääneet nyt joukkueesta ulos jatkamaan heidän treenaustaan.

Kysyn sinulta Hene, miksi me emme menneet mm-kisoihin? Miksi hävisimme Islannille lohdutus turnauksessa? Oletko ottanut yhtään oppia niistä töppäyksistä?


ietu:

nyt hypitään meitsin osa-alueelle niin paljo että pakko puuttua, että mitä järkeä tuossa olisi jos pelaaja "annettaisiin" 20-vuotiaana MJ- käyttöön?

EI, en ole hyppimässä sinun osaalueellesi ja viemään pelaajiasi. Pelaajat kehitettäisiin tämä kausi ainakin (sinun jatkostasi en tiedä) yhdessä tulevaisuutta ja nykyhetkeä katsoen. Pääpainona U-21 joukkueen menestys, kun he täyttävät 22 vuotta olisin enemmän heissä kiinni. Mutta yhteistyöllä tämä tehtäisiin.

Last edited by possu at 1/14/2011 7:51:17 AM

This Post:
00
169192.87 in reply to 169192.86
Date: 1/14/2011 6:59:12 AM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Codemasters:

Ehdokkaat voisivat avata hivenen omia ajatuksiaan millaisia painotuksia pelaajien taidoissa arvostavat?
Esim. lähiheitot, sisäpuolustus ja levypallot PG:lle, entä kaukoheitot vs. ulkopuolustus.... kaikkeahan ei voi saada....

Ei en voi saada kaikkea, vaikka haluisin kyllä kaikkea kivaa.

Otan esimerkin tähän kysymykseen omasta pelaajieni ostosta. Koitan sisäpelaajiani joilla on kaikkia taitoja edes jonkin verran, eikä avuttomia kaikessa. Eli arvostan jos sentterilä on syöttä, Pelinrakentajalla on levareita muita sisäpelaajan taitoja.

Niitä ei kumminkaan lähdetä treenaamaan maajoukkueessa, ellei pelaajan manageri itse halua tai pelaaja rupeaa olemaan legendaarinen joka kohdasta. Mutta asia katsotaan paikkakohtaisesti, mitään en lupaa, mihinkään en vedä viivaa, mutta en rupea kehottamaan manageria treenaamaan tois sijaisia toitoja, elleivät ne kaikki ole ihan puuta heinää, esim. Sentteri pallonkäsittely olematon. Tästä nostan pienen kysmyksen, voin ottaa joukkueeseen mutta pidän toisarvoisena sitä pelaajaa.

-possu-

From: zafman
This Post:
00
169192.88 in reply to 169192.87
Date: 1/14/2011 7:34:35 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Wuhuu... uusia viestejä 15 joissa oli asiaa hyvin, mutta aina yksi tai oikeastaan kaksi uutta manageria ilmaisi lukevansa näitä. Joista toinen oli U21 managrei ietu, reagoiden noihin kehityspuheissa liipattuihin U21 liittyviin asioihin.

possu: Opiskellaan tässä itsekin ammattia, mutta minulla onpaha tapa yökukkumiseen vaikka tänäänkin menin aamulla 8 kouluun. En minä ainakaan oleta että ehdokkailta samantien tulee vastausta, mutta odotan kyllä vastauksen tulemista jossain vaiheessa ja kyllä sieltä niitä tulee kaikilta kolmelta.

Jollen nyt väärin ole laskenut niin ollaan jo vaaleissa ns. toisella kierroksella eli aikaa äänen antamiseen on alle 3 päivää, jos kerran äänestys loppuu 17.1. klo 7. Jollei viime nt-vaalien tapaista äänestyslinkkiä tule niin äänimäärät ovat varmaan alhaalla jossain kauden 11 tasolla.

From: possu

This Post:
00
169192.89 in reply to 169192.88
Date: 1/14/2011 7:40:04 AM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Juu et tietenkään odota, olikin tarkoitus tuonne muun suuntaan antaa tätä kun oli kuulemma liian helppoa antaa ääni, aktiivisten managereiden takia. :D

Tuotapa en ole huomannut, olisiko wally kaveri ja pistäisi jonkin näköisen linkin foorumeille ja äänestys osastolle. :)

This Post:
00
169192.90 in reply to 169192.89
Date: 1/14/2011 8:53:45 AM
Overall Posts Rated:
376376
Otetaan nyt kiivaaseen keskusteluun osaa kerran tätä tulee luettua.

Ensimmäinen asia mikä herätti huomiota oli toi, että miks MJ-valmentajan pitäisi alle 22 vuotiaiden pelaamiseen puuttua? Eikö idea ole että U21 valmentaja muokkaa ensin heistä oman näköisen jos mahdollista ja sitten sen touhun loputtua alkaa MJ-valmentaja muokkaamaan niitä. Siinä on 4 kautta aikaa oikeastaan molemmilla muokata sitä reeniä. Kuitenkin pääpaino on U-21 jätkissä se että perustaidot saataisiin kohdalle. Sit myöhemmin tehdä heistä ehkä erikoismiehiä johonkin jos siltä tuntuu.

Jos katsoo suurien maiden U-21 tiimejä Italia, ranska... Niin siellä on jo junnusta asti tehty hyvää työtä kun joukkue kauden päätteeks vetellee sellaisia arvosanoja mihin Suomen maajoukkue pystyy. Joten neljän kauden aikana on tehty pojista miehiä. Miks Suomessa jätkien reenaus kestää 24-26 vuotiaiks? Jos pohditaan tätä ongelmaa miksei hyviä maajoukkue pelaajia tule niin suurin syy on 18-19v jätkissä kun niitä ei reenata kaudessa sitä 10 taitoa.

Tästä ppv ottamisesta käyttöön tai jättämättä käyttämättä on noussut suhteellisen suuri kohu :) Jos manageri haluaa tehdä itse kaiken tehkööt ja tunneista päätellen mitä hene tähän käyttää tekee varmasti asian hyvin. Toisin kun ne ppv jotka oli käytössä, itse ainakin olin aika pettynyt niiden toimintaan nimiä mainitsematta.

Jonkun vaan tarvis uhrautua ja tehdä noista isoista miehistä kovia. monella on se 17,17,17 ja potenttiaalia jäljellä joten pari pykälää kaikkia lisää niin kaveri on eri luokkaa. Järkee siinä managerin kannalta ei ole mut maajoukkueen on. Kiinalla varmasti löytyy vastaavia reenareita. ehkä myös vakoojia :)

Mut joo onnea kaikille vaaleihin ja paras voittakoon. (vähissä on kyl vaihtoehdot)

From: possu

This Post:
00
169192.91 in reply to 169192.90
Date: 1/14/2011 9:06:59 AM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Tervetuloa jurior keskusteluun. :)

Eikö kumminkin viimestään 20-21 vuotiaan iässä kannata maajoukkueen valmentajankin vähän tietää mitä on tulossa ja sommitella pelaajia myös hieman pidemmälle? Jos laitetaan ihan uusi pelaaja 22 vuotiaana suoraan U-21 joukkueesta tuohon niin ainakin itselläni menisi aika hyvin pari tuntia miettiä mikä olisi paras kehitys mahdollisuus omalta kannaltani. Eikö siis omasta mieletäsi U-21 ja MJ saa tehdä minkäänlaista yhteistyötä treenauksen kannalta? Niin että U-21 hoitaa pelaajansa niin miten itse näkee ja MJ hoitaa sitten siitä eteenpäin? En näkisi tässä mitään järkeä, yhteispelillä olisi hieno hoitaa tämä asia jolloin voitaisiin saada jotain hyvää aikaiseksi.

-possu-

From: Junior31

This Post:
11
169192.92 in reply to 169192.91
Date: 1/14/2011 9:23:55 AM
Overall Posts Rated:
376376
Omasta mielestä maajoukkue valmentajan on ihan turha tulla häslään siä mitään harjoittelu metodeja kun nytkin 20v jätkät on niin raakileja, että ei voi väärin reenata kun kaikki päätaidot tarvii kuitenkin parannusta, vaikka kuinka erikoismies olisikin tulossa. Sitten kun ne lähtee U-21 paidasta niin valmentajat voivat olla yhteydessä ja katsoa kuinka hyvin on pystynyt tekemään U-21 valmentajan ohjeiden mukaan ja kuinka paljon siitä näkemyksestä maajoukkue valmentajan näkymys eroaa ja miten jatko pitäisi hoitaa.

From: ietu

This Post:
00
169192.93 in reply to 169192.92
Date: 1/14/2011 10:02:27 AM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
Kiitos junior31, sinä sanoit sen niin kuin itsekkin yritin! Siis possukin on sitä mieltä että MJ valmentajan pitäisi alkaa "neuvomaan" kesken kaiken 20-vuotiasta? En kyllä vieläkään ymmärrä teidän pointtia lainkaan. Juuri kuten junior sanoi, tällä hetkellä noin 85% suomen junnuista kuuluu tähän lasten kerhoon ja se 15% on miehiä ja näistäkin sitten puolella tulee potentiaali jo vastaan..

Ja eikö sirkeisestä kerety tekemään sellainen kuin haluttiin SEN maagisen 21-vuoden jälkeen?

Advertisement