Alltså, skälet till att jag vinner är inte för att mitt spelarmaterial är mycket bättre än er andra i serien. Däremot har jag inga svagheter, jag har bra inside och perimeter defence och anfalla kan jag göra även från outside även om jag föredrar inside. Rebounding och offensive flow är också helt okej. Det de flesta av er behöver göra (iaf de i toppen, ni i botten behöver förbättra det mesta. Finns riktigt bra billiga spelare att hitta om man vet vad man ska leta efter) är att förstärka försvaret, så ni har bra försvar över hela banan.
Titta på tabellen nu, massa lag som gjort mer poäng än mig. Men det lag som tappat näst minst poäng har tappat över 150 poäng mer än mig, och tredje bästa defensiven är 300 poäng efter.
Tänker framförallt på Mölndal, Stockholm Bulls och Chinas Landslag som verkligen har potential till att gå upp till tvåan och klara sig där. Bulls och China behöver förbättra perimeter defence samt möjligtvis skaffa lite mer slagstyrka totalt sett. Mölndal har ett jämnt lag men behöver skaffa sig lite bättre styrkor.