@viva en circlecircle. Dat de tegenstander zijn skills kent is slechts van zeer klein belang in mijn ogen. Bovendien zullen er weinigen zijn die anderstalige forums afschuimen om deze info te pakken te krijgen omdat ze er toch zo weinig voordeel uit halen, en dit enorm tijdrovend is waarbij ze misschien zelfs zonder info huiswaards keren.
Tegenstanders zullen wel naar de ploegratings van de wedstrijden, en de gebruikte taktieken kijken, en die kunnen we toch niet verborgen houden...
Maar als je ze liever in het geheim doorgeeft, ook goed hoor. ;)
voor patjebono:
waarom inside scoren: wanneer een shotattempt ondernomen wordt dan zal de berekening gaan kijken of de bal erin gaat of niet. In deze berekening worden de teamratings ingebracht, daarbij telt de PG NIET mee, dus daarvoor moet hij het niet hebben. Maar als het de PG zelf is die bvb een lay-up doet, of een ander shot kort bij het bord, of een dunk,... dan zal zijn persoonlijke skill ook mee in de berekening gaan. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar mijn guards durven al wel eens regelamtig een dunk, of lay-up proberen. Als de skill dan rampzalig is, is de kans groot dat er gemist word...
Het is dus niet het belangrijkste, maar het is wel dit soort punten die je wel of niet pakt, die vaak maken dat je wint of verliest als je tegen evensterke ploegen speelt. Voor een NT moet je dus zorgen dat je die punten meepikt. Als je PG dus al deftig is in het passeren, is het beter om te proberen die extra punten toch mee te pikken, dan proberen hem nog beter in passen te maken. Uiteindelijk is die ene pass die hij slecht geeft misschien aanleiding tot 2 of 3 punten, maar die 3 of 4 inside shots die hij neemt zijn goed voor 6 of 8 punten...
Dit geld eigenlijk voor elke speler voor elke skill, daarom willen wij spelers die voor elke skill minimum slecht zijn, om te voorkomen dat ze op 1 gebied volledig waardeloos worden...
En eigenlijk mag ik deze uitleg niet geven aan onze concurrentie. ;þ
They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.