BuzzerBeater Forums

BB Danmark > [NT] Landholdsnyheder

[NT] Landholdsnyheder (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
16502.89 in reply to 16502.1
Date: 12/28/2009 5:17:18 AM
Overall Posts Rated:
1010
Så er det tid til at indlede VM kvalifikationen. Vi starter i aften med et af de formodet svageste hold i gruppen – Shqiperia (rangeret 72). Det samlede kampprogram ser således ud.

72. Shqiperia
58. Sarkartvelo
75. Ireland
10. Belgium
9. Deutschland
38. England

De formodede nøglekampe bliver mod Belgien og England, som begge er rigtigt gode hold, men også hold vi har en fin chance imod. Belgiens styrke er dog noget ukendt, da landstræneren endnu ikke har udtaget nogle spillere – men bedømt på tidligere kampe er Belgiens styrke ikke helt så stor som rangeringen antyder.

Tyskland er derimod et superstærkt hold, som har skræmmende gode spillere på alle pladser, og de må formodes at vinde gruppe uden de store problemer.

Det er absolut vores håb at kunne slutte på den adgangsgivende 2-plads, og dermed for første gang kvalificere Danmark til VM.

This Post:
00
16502.90 in reply to 16502.1
Date: 1/24/2010 4:48:25 PM
Overall Posts Rated:
1010
Så nærmer VM-kvalifikation sig sin afgørelse, og muligheden for at Danmark kvalificerer sig for første gang er absolut til stede.

Vi ligger nr. 2 med sejre i alle fire kampe. Og overraskende har såvel Belgien (3-1) og England (2-2) haft problemer. Det gør mandagens kamp mod Belgien til den absolutte nøglekamp. En sejr her og slutrunden er ganske tæt på.

Det er en stor overraskelse at England kun har formået at vinde 2 og har tabt til Cypern. Det vil kræve et lille mirakel af England, hvis de skal videre.

This Post:
00
16502.91 in reply to 16502.89
Date: 2/9/2010 4:19:27 AM
Overall Posts Rated:
1010
Kvalifikation til VM er i hus.

Efter en nervepirrende sidste runde kom kvalifikation i hus for første gang i historien.

Vi var afhængige af at Belgien tabte til Tyskland, og samtidig skulle vi vinde over England. Vi skulle desuden hente point diffencen på 18 som Belgien havde i forhold til os.

Det lykkedes med en overbevisende sejr over England, og et belgisk nederlag. Jeg ser det som en stor succes, da såvel Belgien som Tyskland ligger i top 15 på verdensranglisten.

De kvalificerede lande fra Europa med den rangering de har på ranglisten:
1. Italien
2. Spanien
3. Schweiz
4. Frankrig
9. Tyskland
10. Portugal
12. Tyrkiet
20. Rusland
23. Polen
28. Holland
29. Estland
35. Danmark

Så der er ingen tvivl om at vi kommer ind i VM som et hold der kun kan overraske, men verdensmester bliver vi næppe - desværre. Men mere om de konkrete forventninger nå vi ser gruppesammensætning og kampprogram.

This Post:
00
16502.92 in reply to 16502.91
Date: 2/9/2010 4:58:31 AM
Overall Posts Rated:
3535
TILLYKKE - TILLYKKE - TILLYKKE !!!

Det er godtnok flot klaret !
Jeg troede ikke på det i går da jeg så stillingen. Jeg var overbevist om, at de ville tage efter indbyrdes kampe og da Danmark jo tabte til Belgien, så troede jeg det var slut. (Men det var stadig godt gået alligevel)

Men det her er da bare for godt. Stort Tillykke og så håber jeg da, at Tore er med på holdet til VM :-)
Det kan godt tænkes, at han får lidt ekstra træning i den her sæson, hvis det kan gøre chancen for en plads på holdet større :-)

This Post:
00
16502.93 in reply to 16502.91
Date: 2/9/2010 5:24:46 AM
Overall Posts Rated:
12901290
Tillykke med det. Det er rigtig flot! Det skal blive spændende om vi kan drille nogle af de store. Jeg ved A. Maynard er opsat på at gi den gas. Især hvis han starter alle kampene inde. Så har han lovet at snitte 15p 15reb og 2blk.

This Post:
00
16502.94 in reply to 16502.93
Date: 2/9/2010 8:35:32 AM
Overall Posts Rated:
55
Også stort tillykke herfra !!
Jeg har desværre ingen på holdet...

This Post:
00
16502.95 in reply to 16502.91
Date: 2/9/2010 9:31:57 AM
Overall Posts Rated:
2929
Super flot resultat :)

This Post:
00
16502.96 in reply to 16502.95
Date: 2/9/2010 10:44:46 AM
Overall Posts Rated:
1010
tak til alle.....det bliver spændende og jeg skal bestemt gøre mit for at vi får så godt et resultat som muligt :-)

This Post:
00
16502.97 in reply to 16502.96
Date: 7/5/2010 7:17:11 PM
Overall Posts Rated:
12901290
Tillykke til LA-Blacksword med den genvundne NT manager post. Jeg er ikke i tvivl om at der nok skal komme nogle fornuftige resultater. Selvom jeg stemte på fornyelse er jeg ikke bange for at holdet er i usikre hænder. Det er en erfaren herre som skal få holdet tilbage på ret kurs. Jeg har udkig på en spiller som jeg anser for NT værdig med den rigtige træning om et par sæsoner. Så kan jeg måske gøre min del til at holdet styrkes.

Aftenens kamp var en god start må man sige. Min PF/C fik mast svenskerne. Mere af det tak!

This Post:
00
16502.98 in reply to 16502.97
Date: 7/6/2010 1:52:38 AM
Overall Posts Rated:
1010
Tak for valget. Jeg vil gøre mit yderste til at det bliver 2 succesfulde sæsoner. Vi har desværre kun en enkelt spiller fra U21 som er rykket op på holdet - Emil Schlosser, men jeg håber at I danske managers vil træne jeres danske talenter. Der er ret god mulighed for at de kan komme på landsholdet, hvis man er dedikeret til at træne dem.

Skulle der være nogle som har store talenter, og ikke ønsker at træne dem vil jeg bede jer overveje om I vil sælge. Der er en del managers med i et talentudviklingsprogram, så kan vi som landshold få gavn af dem på sigt. I er meget velkomne til at kontakte mig eller U21-træneren, hvis I er i tvivl, så vil vi gerne linke til ham i det relevante forum.

Last edited by Blacksword at 7/6/2010 1:55:28 AM

This Post:
00
16502.99 in reply to 16502.98
Date: 7/11/2010 2:45:38 AM
Overall Posts Rated:
77
Først og fremmest tillykke med valget. Det var rart at se der i sidste øjeblik var flere kandidater til posten som landstræner, og ikke mindst antallet af afgivne stemmer.

Kontinuitet er en god ting, men udvikling og ny tænkning er heller ikke dårligt. Set i det lys, er det selvfølgelig ærgerligt at der kun er en enkelt spiller, Emil Schlosser, som er god nok til at tage springet fra U21 til 'det rigtige' landshold.

Jeg forstår godt landstræneren efterlyser flere managers, som træner deres danske talenter i længere tid, således de kan tage kampen op mod de etablerede spillere på landsholdet. Samtidigt forstår jeg godt de managers, der sælger deres trainees når de spiller sidste sæson på U21 landsholdet eller når de træder ind i 'de voksnes rækker'. Der er gode penge i at sælge spillerne på dette tidspunkt, men ofte ender det med at spilleren ikke trænes længere, hvorfor fødekæden til 'det rigtige' landshold ophører. Det er selvfølgelig ærgerligt, men her er det de danske DBL hold, som ceteris paribus, har økonomien til at købe og videreudvikle potentielle landsholdsspillere. De lavere rangerende hold har ikke økonomi til at træne f.eks to centerspillere, der begge skal have en løn på over 100k, hvis de samtidigt gerne vil op i rækkerne.

Dilemmaet er jo at mange managers vælger i mellem at træne spillere til U21 landshold eller det 'rigtige' landshold. Lavere rangerende hold har gode muligheder for at få en spiller på U21 landsholdet, mens prisen for at få vedkommende på 'det rigtige' landshold er mere træning og høj løn.
Har noteret mig at flere af topholdene i DBL er begyndt at købe danske spillere, men detville løsningen være at landstrænerene offentliggør, hver gang der bliver sat en spiller til salg på deres respektive hold, således sandsynligheden for at spillerne bliver i DK og trænes forbedres - til glæde for alle??

Husk på at en dansk landsholdsspiller giver højere merchandise indtægter end en udenlandsk.

Advertisement