Kan ik stellen wanneer iedereen netjes 48 minuten speelt dan de vorm zal stijgen bij iedere speler tot uitstekend?
Nee. Zo werkt het helaas niet ;) Het ideale aantal minuten om een Uitstekende vorm te krijgen, ligt rond de 60 minuten per week. En dan alsnog, als je speler elke week netjes 60 minuten speelt elke week, is het nog niet zeker dat hij het hele seizoen in een uitstekende vorm zal verkeren. Er is en blijft een random factor, die bepaalt of je speler stijgt, daalt of gelijk in vorm blijft. Dit kan je vergelijken met "de echte wereld", als je kijkt naar de thuissituatie van spelers, of zijn verkering net is uitgegaan, of hij met z'n verkeerde bijn uit bed is gestapt voor de vorm-update, enz. enz. Het aantal minuten helpt wel mee, maar is niet bindend.
En is het dan zinvol om wanneer je zoals bijvoorbeeld bij mij nu 12 spelers hebt en er dus spelers zijn die 48+ minuten spelen om er nog 3 goedkope spelers bij te kopen voor onbelangrijke wedstrijden, dan vervolgens 1 per wedstrijd op iedere positie om zo iedereen op uitstekend te krijgen of zal dit negatief op de wedstrijdprestaties gaan werken?
Ik heb dat wel. Ik heb normaal gesproken 15 spelers in mijn team, van elke positie drie. Maar, aangezien ongeveer 60 minuten ideaal is, zullen de 5 "goedkope" spelers, dan slecht in vorm zijn, omdat zij minder als 48 minuten per week spelen. Maargoed, dit zijn slechte spelers, dus maakt het niet uit. Je kunt zo wel voorkomen dat een speler niet te veel minuten maakt. Met 15 spelers, heb je net wat meer vrijheid en ben je niet verplicht om een speler op te stellen die eigenlijk al genoeg minuten heeft gemaakt. Je zal bij mij in oefenwedstrijden ook zien, dat er echt een k*t team op het veld staat. Maar hier zijn de meningen over verdeeld, zo heeft ieder z'n eigen speelstijl.
Het is in ieder geval in mijn ogen niet handig om 3 wedstrijden met 5 spelers te spelen, zodat ze allemaal netjes 48 minuten spelen. Dit om meerdere redenen:
- Wanneer je maar 5 spelers geselecteerd hebt voor een wedstrijd en er raakt er een geblesseerd of valt uit met 6 PF, heb je een probleem en moet er een Lucky Fan in het veld komen. Dit moet je altijd voorkomen.
- Als 5 spelers allemaal een hele wedstrijd spelen, spelen ze te lang. Zelfs spelers met een verschrikkelijk hoge conditie, zullen aan het einde van de wedstrijd minder goed spelen als aan het begin, als ze een volle wedstrijd moeten spelen.
- 48 minuten is niet ideaal voor de vormen. Dit ligt rond de 60.
When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.