BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Mentortråd?

Mentortråd?

Set priority
Show messages by
This Post:
00
265282.10 in reply to 265282.9
Date: 7/2/2015 4:18:23 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Välkommen maila mig med frågor också om du vill. Forumet är utmärkt för svar så kan vara väl så bra.

This Post:
00
265282.11 in reply to 265282.9
Date: 7/2/2015 5:33:17 PM
Overall Posts Rated:
2121
Tack så mycket för det snabba svaret, uppskattas verkligen! Haha, jo det får vi hoppas men märker att minst 80 procent av alla svenska managers besöker bara forumet ingen eller 1 gång, och att aktiviteten har varit högre. Skulle gärna ha lite tips om jag ska satsa att gå upp första säsongen eller "tanka" å träna lite TO's å bygga arena. Min division är inte det tuffaste firat, bara ett aktivt lag som är ganska bra insida iofs. Men det känns definitivt som jag vill fortsätta med BB å vara aktiv i forumen, å inte lämna efter ngn månad som så många andra gör. Känns ju som det finns för få eldsjälar i Svenska BB, men jag blir gärna mer aktiv osv när jag har mer erfarenhet. Å ang. frågor ska jag skicka när det behövs. Men igen, tack för det varma välkommnandet, det uppskattas verkligen!

This Post:
00
265282.12 in reply to 265282.9
Date: 7/2/2015 5:33:18 PM
Overall Posts Rated:
2121
Tack så mycket för det snabba svaret, uppskattas verkligen! Haha, jo det får vi hoppas men märker att minst 80 procent av alla svenska managers besöker bara forumet ingen eller 1 gång, och att aktiviteten har varit högre. Skulle gärna ha lite tips om jag ska satsa att gå upp första säsongen eller "tanka" å träna lite TO's å bygga arena. Min division är inte det tuffaste firat, bara ett aktivt lag som är ganska bra insida iofs. Men det känns definitivt som jag vill fortsätta med BB å vara aktiv i forumen, å inte lämna efter ngn månad som så många andra gör. Känns ju som det finns för få eldsjälar i Svenska BB, men jag blir gärna mer aktiv osv när jag har mer erfarenhet. Å ang. frågor ska jag skicka när det behövs. Men igen, tack för det varma välkommnandet, det uppskattas verkligen!

This Post:
00
265282.13 in reply to 265282.10
Date: 7/2/2015 5:41:09 PM
Overall Posts Rated:
2121
Tack så mycket för det snabba svaret! Ja ang. frågor återkommer jag snart, får hitta några lämpliga tråder eller ska jag bara skriva i denna tråd? Men igen tack för det varma välkommnandet.

This Post:
00
265282.14 in reply to 265282.13
Date: 7/3/2015 3:40:34 AM
Overall Posts Rated:
7373
Gå upp! Du tjänar mer pengar i 2an.. får uppflyttningsbonus å får möta riktiga lag = roligare

Sen ser du bara till att komma sist i 2an nästa säsong så får du första draftpicket å sen får du ett till bra pick i trean säsongen efter..

Beroende på hur mycket tålamod du har så kan det ju såklart vara en poäng med att ligga i 3an å bara drafta spelare å träna någar säsonger.. men det blir snabbt tråkigt..

Du bör framföralllt maxa scoutingen såhär sista veckorna så du hinner hitta nån spelare redan den här säsongen.. då du väl kommer va enda som gör ett aktivt val..

This Post:
00
265282.15 in reply to 265282.14
Date: 7/3/2015 5:24:44 AM
Overall Posts Rated:
2121
Ja, det är ju inget kul att ligga å tanka 3-4 säsonger i 3:an utan aktiva spelare, då hade man tappat motivationen hyfsat fort. Ska gå upp i 2:an å se vad jag kan göra där, finns chansen till en 5:e plats så tar jag ju den även om det verkar högst otroligt, men ska gå upp iaf och se vad jag kan göra. Har bara 9 draftpoäng tyvärr så kan inte ha en gruppdemonstration tyvärr men ökar draft-pointsen till 3 p.v. Jo lär väl få det 15:e eller 16:e picket beroende på hur det funkar men med tanke på att 14 lag av alla ligan är datoriserade å det 15:e inte speciellt aktivt kan man ju hitta nån bra spelare långt in i draften. Nog det jag ska satsa på.. Tack för dina synpunkter och tips!

This Post:
00
265282.16 in reply to 265282.15
Date: 7/3/2015 6:50:20 AM
Overall Posts Rated:
7373
öka till 4p.. sen direkt efter draften räcker det om du kör 2p som är mest prisvärt... men just nu behöver du få ihop så mycket draftpoäng som möjligt så du hittar en bra spelare..

Satsa på gruppdemonstratione väl 4 uppdateringar kvar?

Då har du 25p sen... satsa på grupp demo å sen extrakollar du femmorna så har du en 5a med 3 i potential som sämst.. ingen dröm-trainee, men en spelare som du kommer kunna ha i laget som starter i tvåan å senare som backup mot slutet av karriären..

This Post:
00
265282.17 in reply to 265282.16
Date: 7/3/2015 8:31:11 AM
Overall Posts Rated:
2121
Ja, ska nog göra de har ett positivt cashflow på 70k p.v. så de e inga problem även om det skulle vara extremt ovvärt om man inte hittar något av värde, men det lär man väl göra å vill ju ha ett par poäng över å scouta alla femmor som man får upp alt. 4 om draften e dålig. För det känns ju som man har chans på en minst 5-4 (dvs 5 bollar å 4 i pot eller liknande spelare) nästan med tanke på alla bot-lag, men håller med vad du säger. Måste bara hitta en tränare först.. Biddar på lvl 4 tränare som har lön runt 11-14k p.v. men hatar att man ska behöva bjuda på tränare, ska ju vara ett fast pris egentligen..

This Post:
00
265282.18 in reply to 265282.17
Date: 7/3/2015 2:56:27 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Eftersom du är enda aktiva laget i trean så har du ingen fördel av att stanna kvar för du får det du vill i vilket fall. Du kommer sluta i botten av tvåan och återigen få välja tidigt och få ett bra draft. Sen hamnar du troligen i trean igen och stor risk du blir ensam igen och får bra draft. Finns därför liten fördel av att stanna i trean i mitt tycke. Fördelen är att du antagligen kan få två bra draftval i trean då konkurrensen är så tunn att det rentav kan slumpa sig så att du får två starka draftval.

This Post:
00
265282.19 in reply to 265282.18
Date: 7/3/2015 3:36:36 PM
Overall Posts Rated:
2121
Håller med. Valde att börja i 3:an för å bygga upp några år men e man de enda aktiva så e det väl inget att diskutera om. Lär ju också åka ner direkt såvida inte man hamnar med flera BOT-lag men de rensas väl å andra sidan mellan varje säsong. Speciellt när man lär ha många prospects på Inside (Inte bestämt än) med avancerad tränare köpt idag å ett par rookies tillkommer. Frågan e bara vad lönetaket e i 2:an ifall man ska fylla upp laget med gamlingar men det e väl inte det bästa för framtiden eller Fan Surveyn.. ;) Men definitivt, med så få aktiva lag kan en sen förstarundare vara SS eller bättre, definitivt. Skulle jag åka upp ner å upp nu som du säger å det blir 3 bra draftpicks tackar man ju inte nej till det. En fråga f.ö. bara, e det mest effektivt att träna C/PF, SF, eller Guards? Tänkte Inside spelare med ok outside förmågor så de säljer men SF spelare går för extremt mycket. Guards likaså..

Last edited by Ohlalallana at 7/3/2015 3:39:00 PM

Advertisement