BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Landslagsinfo

Landslagsinfo

Set priority
Show messages by
This Post:
00
5440.9 in reply to 5440.2
Date: 11/2/2007 11:53:09 PM
Overall Posts Rated:
00
Det är en lång och snårig väg för landslag. Landslagsperioderna löper över 2 säsonger med i vårt fall först EM under denna säsong (säsong 3) och om vi lyckas där är det VM säsong 4.

5/11 (måndag) drar matcherna igång och det handlar om Continental Championships.
I Europa innebär det 6 grupper med 6 lag i varje. Alla möter alla i gruppen (enkelmöten) på neutral plan (Spanien, så deras matchtid gäller). De två i topp när gruppen är färdigspelad går vidare till nästa gruppspelsfas, övriga har gjort sitt vad gäller tävlingsmatcher för den här förbundskaptensperioden. Ett upplägg jag finner mindre lyckat då majoriteten av ex europas lag kommer spela träningsmatcher 1,5 säsong.

Den andra gruppspelsfasen består således av 2 grupper om 6 lag och återigen är det alla möter alla inom gruppen. De två i topp i respektive grupp går till semifinal och vinnarna i dessa förstås till final. Segraren i finalen är Europamästare. Finalisterna är även klara för att spela VM (som spelas säsongen efter). De som slogs ut i semifinal samt de två lag som slutade trea i andra gruppspelsomgången är klara för en extra kvalomgång som kan leda till VM-plats.

Men det räcker med råga att titta så långt för svårigheterna börjar långt tidigare. Fortsättning följer...

det suger ju fett!!
asså om du åker ut ur EM så är de ju slut....asså då ger de inget för dig resten av de där 1.5 säsongen.....fatta tråkigt, man måste ju ha något att sträva efter...

This Post:
00
5440.10 in reply to 5440.9
Date: 11/3/2007 8:14:33 AM
Overall Posts Rated:
00

det suger ju fett!!
asså om du åker ut ur EM så är de ju slut....asså då ger de inget för dig resten av de där 1.5 säsongen.....fatta tråkigt, man måste ju ha något att sträva efter...

ja, yes, nej, mm, verkligen
:-)
Det är ett nålsöga man ska igenom för att tiden som förbundskapten inte rätt omgående ska förvandlas till uppbyggnad av unga landslagspelare för att lämna över landslaget till nästa person efter valet.
SKulle gärna sett ett upplägg där nyvala fick en tid att bekanta sig med laget och testa runt lite innan det blir allvar av. Men det är ju lika för alla nu ändå.

Framöver kommer grupplottningen påverkas av landslagsrankingen men eftersom alla landslag stod på 0 nu så var lottningen helt fri. Vi kunde fått det tuffare, ex Italien som är en bjässeliga (och som jag utan att ha tittat runt allt för noga) tippar som Europamästare.

This Post:
00
5440.11 in reply to 5440.10
Date: 11/4/2007 9:12:00 AM
Overall Posts Rated:
00
Dagen före den allra första landskampen... Ikväll flyger den uttagna truppen till Spanien för att förbereda sig på plats. Samtliga spelare kommer att få ett säte vid nödutgången, för extra benutrymme.

Det kommer troligen ske ett par sista-minuten-ändringar i truppen under dagen då jag dels fått span på en eller ett par som jag tror jag vill ha med plus att jag kommer kapa bort ett par som just nu inte är aktuella för spel i tävlingsmatcher (och landslaget spelar inte träningsmatcher förrän vi åkt ur tävlingsspelet). Petar jag ur dessa killar nu kan jag göra det utan att lagets stämning straffas, gör jag det efter matchen kommer det gå ut över stämningen. Så jag har resonerat att bättre ha ett par tomma platser i truppen där nya krafter kan tas in i händelse av skador eller att stjärnskott upptäcks.
De som nu plockas bort kommer jag förstås sätta ett bokmärke på så att jag kan hålla koll på dem framöver.

This Post:
00
5440.12 in reply to 5440.11
Date: 11/4/2007 9:33:51 AM
Overall Posts Rated:
00
Glädjande att se att så pass många av ägarna till landslagsaktuella spelare kört stamina- träning. Tummen upp för det.

This Post:
00
5440.13 in reply to 5440.12
Date: 11/5/2007 10:20:41 AM
Overall Posts Rated:
00
Det är förmiddag dagen då vi ska spela vår allra första landskamp. Tyvärr förtas laddningen av att jag är lite lagom upprörd. Slarvigt formulerad information kring en regeländring har skapat viss förvirring i NT-manager-sfären och satt min planering på pottan i viss mån.
Jag har besökt förbundshögkvarterat och hytt lite med näven; så viktig information som det rörde i det här fallet får inte uttryckas i svävande ordalag när det kunde uttryckts precist och enkelt utan svårigheter.

Det hela handlar om exakt när landslag börjar få straff på stämningen för petade spelare. Inledningsvis gällde det direkt, sedan kom undantaget att vi kunde ta ut spelare och sedan peta dem bäst vi ville utan negativa effekter fram till första matchen. Nu har förvirring inträtt vad detta syftar på; vår första amtch elelr den allra första landskampen (runt 12 timmars skillnad...). Det har även kommit uttalanden som säger något däremellan och någon klarhet lär inte komma förrän BB-teamet vaknat på andra siadan Atlanten och då är det troligen redan försent.

Jag vill inte riskera sänkningar utan konfirmation att det här inte är infört ännu så de mindre ändringar jag tänkt göra idag får nu vänta. Det hela påverkar inte de 12 som ska spela ikväll men jag hade velat kika på värdena på ett par til spelarel för säkerhets skull samt kanske peta ut 1-2 till för att göra plats för framtida förstärkningar.

This Post:
00
5440.14 in reply to 5440.13
Date: 11/5/2007 10:39:17 AM
Overall Posts Rated:
00
Det är förmiddag dagen då vi ska spela vår allra första landskamp. Tyvärr förtas laddningen av att jag är lite lagom upprörd. Slarvigt formulerad information kring en regeländring har skapat viss förvirring i NT-manager-sfären och satt min planering på pottan i viss mån.
Jag har besökt förbundshögkvarterat och hytt lite med näven; så viktig information som det rörde i det här fallet får inte uttryckas i svävande ordalag när det kunde uttryckts precist och enkelt utan svårigheter.

Det hela handlar om exakt när landslag börjar få straff på stämningen för petade spelare. Inledningsvis gällde det direkt, sedan kom undantaget att vi kunde ta ut spelare och sedan peta dem bäst vi ville utan negativa effekter fram till första matchen. Nu har förvirring inträtt vad detta syftar på; vår första amtch elelr den allra första landskampen (runt 12 timmars skillnad...). Det har även kommit uttalanden som säger något däremellan och någon klarhet lär inte komma förrän BB-teamet vaknat på andra siadan Atlanten och då är det troligen redan försent.

Jag vill inte riskera sänkningar utan konfirmation att det här inte är infört ännu så de mindre ändringar jag tänkt göra idag får nu vänta. Det hela påverkar inte de 12 som ska spela ikväll men jag hade velat kika på värdena på ett par til spelarel för säkerhets skull samt kanske peta ut 1-2 till för att göra plats för framtida förstärkningar.

usch va illa de låter....alltså har de spridit sig falska rykten så att säga....eller något liknande?

hoppas på en fin match ikväll, fastän de komme rnog att bli tufft!
gl

This Post:
00
5440.15 in reply to 5440.13
Date: 11/5/2007 10:39:20 AM
Overall Posts Rated:
00
Inför matchen Serbien - Sverige

Fakta Serbien:
Antal divisioner:: 4
Aktiva Lag:: 286
Förbundskapten: rankob (77% stöd (13 röster))
Antal spelare i truppen: 18
Total lönekostnad för NT-spelarna: 96 363
Snittlön: 5353

Fakta Sverige:
Antal divisioner:: 3
Aktiva Lag:: 231
Förbundskapten: LA-FirstKlas (78% stöd (18 röster))
Antal spelare i truppen: 16
Total lönekostnad för NT-spelarna: 93 712
Snittlön: 5897

Serbien är en bit större men den viktiga skillnaden ligger i att Serbien hade en klart större användarbas än Sverige innan annonseringen på HT (som ju var en explosion i antalet användare i många ligor). Kontentan av det är att det kan/bör/lär finnas något fler spelare i Serbien som erhållit seriöst träning än det gör i Sverige. Enligt min bedömning har de lite större bredd i sin landslagstrupp än vad vi för närvarande har men sett till spets är det ganska likvärdigt. Frågan är om deras spets är lite kraftigare dock... Jag är realist och rankar oss som underdogs men vi ska inte ta ut någon förlust i förskott, tvärtom. Matchen komemr att bli en bra värdemätare för oss och oavsett hur det slutar kommer jag förhopnningsvis kunna dra ett antal slutsatser hur vi ska arbeta inför de återstående matcherna.

Själva laguttagningen till matchen gjordes för ett par dagar sedan och idag på morgonen justerades det lite på ett par positioner. Taktikvalet har inte varit uppenbart då våra främsta styrkor inte är helt förenliga men jag hoppas att jag hittat en lösning där så många spelare som möjligt kan komma till sin rätt.

Det hade varit kul och bra på alla vis om upplägget tillät att nytillträdd förbundskapten fick spela åtminstone en ynka träningsmatch innan det är allvar av men så är inte fallet så jag gissar att alla nationer trevar sig fram idag.

Edited by LA-FirstKlas (2007-11-05 10:40:08 CET)

Last edited by FirstKlas at 11/5/2007 10:40:08 AM

This Post:
00
5440.16 in reply to 5440.15
Date: 11/5/2007 2:24:25 PM
Overall Posts Rated:
4141

Härligt!

Ska bli spännande att se hur "vi" ligger till jmfr med de andra.

Lycka till...

/SG

"Luck har nothing to do with it..."
This Post:
00
5440.17 in reply to 5440.15
Date: 11/5/2007 3:19:49 PM
Overall Posts Rated:
00

Kommer att titta till lite då och då.. lycka till!

This Post:
00
5440.18 in reply to 5440.17
Date: 11/5/2007 4:04:06 PM
Overall Posts Rated:
00
Tack ska ni ha. Jag kommer följa matchen med alla tummar knutna.

This Post:
00
5440.19 in reply to 5440.18
Date: 11/5/2007 4:50:23 PM
Overall Posts Rated:
00
Spelarbussen har anlänt till arenan. Hagelborn snubblade när han skulle ur bussen och slog upp ett litet jack på hakan men det ska inte vara något problem.

Advertisement