BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Rik Smits Bokaal Season 9

Rik Smits Bokaal Season 9

Set priority
Show messages by
This Post:
00
96255.9 in reply to 96255.8
Date: 6/11/2009 3:09:48 PM
Overall Posts Rated:
284284
Ik was het net aan het bekijken. Wow. Babylon Bunzings vs Gelis en Kaisers Chiefs vs The Donkies.

@ Rijwijker: Jammer man. Achteraf gezien is 6pnt nog een klein verschil als je laat meewegen dat hij totaal niet op de minutes gelet heeft deze week..

Last edited by Maupster at 6/11/2009 3:10:37 PM

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
From: Nick

This Post:
00
96255.10 in reply to 96255.9
Date: 6/11/2009 4:45:27 PM
Overall Posts Rated:
6868
Hmm..
Met rust stond ik nog gelijk, maar daarna aardig dik verloren. Denk vermoeidheid..

Wel goed gespeeld opzich, heb het nog lang uitgehouden tegen Douwe van der Penne..

Maarja, helaas vroeg eruit.
Gregoire, succes verder in de beker!

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
From: Wout!

To: Nick
This Post:
00
96255.11 in reply to 96255.10
Date: 6/11/2009 4:50:23 PM
Overall Posts Rated:
00
Bij mij waren het vanavond kneusjes op het veld, maar de 2e helft hebben ze toch nog beetje hun best gedaan! Dat zegt toch weer dat je Bot teams niet moet onderschatten!

This Post:
00
96255.12 in reply to 96255.7
Date: 6/12/2009 2:25:53 AM
Overall Posts Rated:
22
Ah zuur weer vroege exit Rijswijker! Je begint mijn symptonen aan te nemen.

Vorig seizoen ook al een lastige loting zo vroeg in het seizoen.

Achja nu kan je je vol op de competitie en het NT richten ;)


tactics; had mischien iets beter gekunt; maar ach...ben ik deze keer maar Boredagain vlaggen zoeken...Wat ik overigens nog steeds wel doe....ga ik toch nog voor een eerste plaats...:D

yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
This Post:
00
96255.13 in reply to 96255.10
Date: 6/12/2009 7:26:11 AM
Overall Posts Rated:
00
Dank je wel Nick


ik zal proberen, mede namens de Waddinxveen flyers ver te komen dit jaar:)

This Post:
00
96255.14 in reply to 96255.13
Date: 6/17/2009 4:16:45 PM
Overall Posts Rated:
284284
Ronde 2 staat alweer op het programma. Wat gaat zo'n weekje toch snel.

Deze week 2 krakers, dus een Double Match of the Day:

Kaiser Chiefs 05 vs The Donkies

Twee DBA Pro A teams, beide met een slechte start in de competitie (1-3 win/loss).

Wanneer deze 2 teams met een 2-3 defence spelen, staat er bij beide een uitstekend/formidabel inside defence. Jammer genoeg voor The Donkies, aangezien het over geen outside aanval beschikt. De vraag is dan ook of Donkies de inside muur van KC5 kan doorbreken. KC5 heeft in zijn laatste wedstrijd met een PTB offence echter wel een gemiddeld (hoog) outside offence weten te bewerkstelligen. Met een R&G/Motion zou KC5 dus de sterke inside defence van zijn tegenstander kunnen omzeilen. Hier ligt dus het voordeel bij KC5

The Donkies heeeft HCA en hun laatste wedstrijd wel een TIE gespeeld. Of dit genoeg is om inside te kunnen knallen? Laten we nog wat details bekijken.

Weetjes van The Donkies:

-Behaald in volle sterkte (L.I. 2-3) strong inside en slecht outside aanval. Uitstekend/Formidabel inside defence, zwak/matig outside defence. Formidabel rebounding

-Heeft 2 topspelers in een 135K Center (NT'er) en 63k PF.

-Selectie niet gebalanceerd. Twee hierboven genoemde topspelers, daarna volgt een groot gat aangezien speler nr 3 t/m 9 een salarisrange van 5 tot 12k verdient.

-135k speler heeft 45 min gespeeld (vorige week in de 90 en zal dus nu ook waarschijnlijk spelen)
-68k speler heeft er inmiddels 72min opzitten en zal waarschijnlijk als backup spelen achter een 12k PF

Weetjes KC5:

-Behaalde op volle sterkte (PTB 2-3) gemiddeld hoog outside aanval, goed laag inside. goed/uitstekend (away) inside defence, slecht outside defence. Redelijk rebounding

-Heeft 3 topspelers van 42 tot 44k salary, daarna volgen 28, 28, 20, 17 en 11k spelers.
Heeft zijn gehele selectie qua minuten gespaard, aangezien zaterdag met een 3de-rangs team gespeeld is tegen Ice.Del. Zal dus op volle stertke aantreden.

KC5 is een fanatiek PTB/Standaard aanval aanhanger, dan wel een L.I. team. De zwakte van The Donkies is de outside defence, dus wie weet zien we KC5 voor de verandering wel eens in een Motion spelen. R&G zal het waarschijnlijk niet worden, aangezien The Donkies oppermachtig is onder de boards.

Op papier heeft KC5 de bredere selectie en hoeft geen rekening te houden met speelminuten. De inside aanval van The Donkies staat gelijk aan de inside defence van zijn tegenstander. Als The Donkies zijn 68k PF ook nog eens rust geeft, gezien zijn 72 min deze week wordt het zeer lastig om de volgende ronde te bereiken. Of worden we verrast met een nog niet kenbaar gemaakt outside offence? We zullen het zien morgen welke keuzes The Donkies maakt

Wedstrijd 2 volgt vanavond of morgenochtend ;)

Last edited by Maupster at 6/17/2009 4:26:42 PM

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
This Post:
00
96255.15 in reply to 96255.14
Date: 6/17/2009 4:23:02 PM
Overall Posts Rated:
1212
Wat een analyse, top. Ik kan niet wachten op die andere voorbeschouwing ;)

Het voordeel van deze week is dat je vast de analyse hebt gedaan van de tegenstanders die je later in het seizoen nog eens tegen gaat komen.

This Post:
00
96255.16 in reply to 96255.15
Date: 6/17/2009 5:48:48 PM
Overall Posts Rated:
284284
Tweede wedstrijd van Match of the Day ROUND 2


Babylon Bunzings vs Gelis. Twee vedette teams in DBA Pro A. Ze hebben dan ook al een flinke geschiedenis samen. De laatste 4 seizoenen 8 maal onderling gespeeld en het staat heerlijk 4-4 (!) Echter wist B.B. drie maal te winnen van de laatste 4 ontmoetingen. Gelis zal dus gebrand zijn op revanche!

B.B. is de competitie goed begonnen met een 3-1. Gelis heeft echter pas 1 duel gewonnen. Verzachtende omstandigheden waren er wel; 2 losses tegen Got Rice? en IcecreamDel...

Wat gaat deze mooie strijd ons brengen?

Beide teams kunnen varieren in hun aanval. Gelis wisselt af in L.I en R&G waar hij bij beide een redelijk aanval behaalt. B.B. switcht dit seizoen tussen motion/R&G (gemiddeld), L.I. (redelijk) en vorig seizoen werd the PTB (gemiddeld/gemiddeld) ook veelvuldig gehanteerd.

Qua defence is Gelis een fanatiek mandekking team en waarnodig 2-3 team. Behaald met 2-3 een slecht/uitstekend defence, als zijn 2 top C's spelen. Bij een mandekking kan een gemiddeld outside en strong inside defence neergezet worden.

B.B. hanteert in feite alle mogelijke stijlen; mandekking, 2-3, FCP en vorig seizoen ook een 1-3-1. Bij een mandekking staat er (away) in ieder geval een zwak/goed verdediging (met een 54K PF in de basis die nu verkocht is en een 45K C die 6 min speelde)

Een paar weetjes om er o.a. achter te komen of de teams op volle sterkte kunnen spelen.

Weetjes Gelis:

- Heeft waarschijnlijk 3 uit 5 keer een TIE gespeeld. Laatste wedstrijd geen TIE.

- Top 4 spelers zijn twee C's 39k 37k en twee SF 31k en 31k. Daarna 3 spelers met 23k, en één met 15k.

- Heeft afgelopen zaterdag met een 3de-rangs team gespeeld en hoeft met zijn topspelers geen rekening te houden met aantal minuten

-laatste keer dat Gelis in een thuiswedstrijd 3-2 defence speelde was 2 maanden geleden

- Rebounding is 'matig'

Weetjes B.B.:

-Heeft net als Gelis 3-maal een TIE gespeeld, echter heeft B.B de laatste wedstrijd wel een TIE ingesteld.

-Topverdieners zijn C's met 74k, 45k, 29k en 19k. De guards hebben 17, 12, 12 en 11k

-74k spelers heeft er inmiddels 42 minuten opzitten, de rest van de C kunnen allemaal spelen, aangezien deze max pp 37 min hebben staan. 74k als back-up?

- Rebounding is away 'gemiddeld'


Gezien de variatie in B.B. zijn aanvallende keuzes, zal Gelis waarschijnlijk voor zijn 'standaard' mandekking defence kiezen. Een strong inside defence dan voor Gelis, waardoor B.B. misschien wel outside zijn grootste kansjes zal ruiken. Helemaal als top B.B. 74k C niet zal starten vanwege de al 42 gespeelde min. Zal zijn gemiddelde outside offence dan echter wel genoeg zijn, tegen de outside defence van Gelis? Lastig!

Gelis zal hoe dan ook een gaatje zien in de outside defence van B.B. Al een paar wedstrijden is zijn OD: zwak. Gelis kan met zijn respectable ouside offence daar potten breken.

Gelis is op papier het betere team omdat het verdedigend de aanval van B.B. hoe dan ook topt. B.B. heeft echter een gemiddelde offensive flow, dus heeft niet heel veel edge nodig om pogingen succesvol af te ronden.

B.B. is het betere team qua rebounding, echter wanneer Gelis outside aanvalt en B.B. speelt daar op in met een 3-2, is die R.B. advantage verdwenen. Gelis door? Die kans is groot, maar zeker niet 100%

Tune in, morgen om 19.00 om de te kijken hoe de krakers beslist worden!





Last edited by Maupster at 6/17/2009 5:52:03 PM

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
From: Nick

This Post:
00
96255.17 in reply to 96255.16
Date: 6/18/2009 2:45:34 AM
Overall Posts Rated:
6868
Mooie analyse!
Jij heb er dus ook last van dat ie je Enters niet pakt? Of lijkt dit alleen maar zo?

Ik vind het echt irritant..

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
From: BGcc

To: Nick
This Post:
00
96255.18 in reply to 96255.17
Date: 6/18/2009 3:35:07 AM
Overall Posts Rated:
00
Hoezo de enters niet pakt?
Het ziet er gewoon uit toch? Of mis ik iets?

From: Arsjitekt

To: BGcc
This Post:
00
96255.19 in reply to 96255.18
Date: 6/18/2009 3:52:39 AM
Overall Posts Rated:
204204
het ziet er hier met FF ook normaal uit.

Advertisement