Jag håller med om att federationen användes helt felaktigt. Kan vara rimligt att inte diskutera taktik före match för att inte sprida info till motståndarna. Tror dock att chansen att det finns spioner till motståndarlagen är så små att man faktiskt kan diskutera även detta i Sverigeforumet. Dock är det inte allt för svårt att översätta från svenska till annat språk idag så motståndarlagets coach kan faktiskt läsa igenom tankarna inför lagets uttagning. Den info som spriddes i federationen kunde i mitt tycke lika gärna kunna diskuteras i Sverigeforumet men inte en självklarhet dock för lagets bästa.
Jag tycker det är helt onödigt att gömma den diskussionen. Visst kan någon sitta och spionera,men som du säger så är sannolikheten kanske inte jättestor. Men framförallt så kan det skälpa minst lika mycket som den kan hjälpa. Motståndaren vet trots allt inte vad landslagscoachen väljer att göra av diskussionen.
I längden är jag helt säkert på att landslaget vinner på en öppen diskussion och det förhoppningsvis ökade engagemanget det leder till. Utan ökat engagemang blir landslaget i längden en ganska ointressant företeelse och om vi vinner eller förlorar betyder ju i så fall inte speciellt mycket.