Eerste ronde uitschakeling door Indonesie Helaas we liggen eruit. 105-103 verloren. Dit is wel een teleurstelling na een heel goede start begin dit seizoen. Belangrijkste oorzaak was misschien wel het verlies 2 weken eerder tegen Singapor. Ik dacht ze niet te onderschatten en dat TIE oprecht wel zou kunnen met thuisvoordeel. Helaas was een CT tegen TIE voor ons toch net niet te doen na een dubbele overtime. Hadden we die gewonnen door Normal te spelen dan was enthousiasme maar iets minder geweest en hadden we met een 3e plek wel een geweldige uitgangspositie gehad.
Maar ja. Alsnog hadden we thuisvoordeel tegen Indonesie. Ook hun basis zag er best goed uit al denk ik wel dat hun guards de zwakke plek waren. Hun inside aanval was echter wel een gevaar met een ruimere en betere keuze aan bigs en volgens mij net als wij een sterke SF. Qua vormen zat het niet mee bij ons met ten Brink en v Ittersum in vorm 7 en ook ons outside SF weapon Asser op vorm 7. Niets ten nadele van de coaches aangezien die juist vaak deze spelers in goede vorm hadden en zeker v Ittersum heeft een duidelijke blessure als aanleiding.
Qua tactiek had Ruaidri nog wel een andere optie voorgesteld die ik heb overwogen. Motion en Steen op SG ipv Bult. Uiteindelijk toch aan deze Princeton vastgehouden met Bult omdat ik voor de Motion teveel twijfelde of Steen en Eriks hun man consequent zouden kunnen verslaan (iets wat ik bij Bult meer vertrouwde). Ook hoopte ik dat Stienstra in een Princeton meer zou krijgen dan in een Motion aangezien hij volgens mij de zwakste guard tegenover zich had. Mogelijk zou die wel net goed hebben uitgepakt. Gegokt en verloren al hoef ik nu in ieder geval niet te twijfelen of ik toch voor de Princeton met Bult had moeten gaan

.
Bij deze wil ik de managers op het Oranjeboven forum nog wel bedanken voor de feedback bij het posten van de opstellingen. Dit heeft meerdere keren voor kleine veranderingen gezorgd waarbij ik bijvoorbeeld van een Low Post naar Look Inside ging of net een starter en backup omdraaide. En het opschrijven van de tactieken zorgde in de eerste plaats al dat ik bewuster over de opstelling nadacht.
Ik zal voor de scrimmages kijken of ik de 3k speler nog uit het team kan gooien en dan een vervanging oproepen van een aankomende speler. Ik ben er nog niet over uit of ik ook nog wat oudere spelers tijdelijk vervang voor jongere spelers ter aanmoediging (+ motiverend, - minder salariskorting voor de oudjes)
Crunchy! If you eat fast enough