Laitetaanpas nyt tämä tännekin muden luettavaksi:
Itse olen hieman laskeskellut noita vastustajan taktiikoiden arvailujen vaikutuksia. Lasken muutenkin useasti arvosanoja ja omat kaavat peli-innon, kotiedun/vieraspelin, eri taktiikoiden tuomat bonukset/minukset ja pelikunnon vaikutukset ovat aika tarkkaan jo tiedossa. Lisäksi myös eri pelipaikkojen suhde arvosanoihin on aika hyvin tiedossa.
Olen viime aikoina yrittänyt saada selville noita kaavoja noihin otteluennustuksiin ja näillä tiedolla näyttäisi, että taktiikasta(sisä/ulko/tasapainoinen) saa noin 6% edun. 1 asteen virhe (veikkaus sisä --> normaali on oikea) on noin 4% minusta, 2 asteen virhe (täysin metsään) noin 8%.
Nopeuden suhteen omien tulkintojen ja otosten perusteella sanoisin oikeasta saavan noin 4% plussaa ja väärästä 3%/6% miinusta riippuen kuinka pahasti menee mönkään. Siis olen huomannut, että miinus täysin väärästä on suurempi kuin plussa oikeasta eli ennustaminen ei ole järkevää, jos käytännössä vastustaja käyttää vain sisä ja ulko taktiikkaa satunnaisesti sekaisin. Toki selvittelen asiaa lisää, joten tarkempia analyysejä on antaa myöhemmin...