BuzzerBeater Forums

BB Suomi > Yleistä keskustelua V

Yleistä keskustelua V (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
11
286358.954 in reply to 286358.947
Date: 3/28/2020 8:41:15 AM
Murheisten Feeniks
SM-Koris
Overall Posts Rated:
267267
Tämä on nyt kolmas kerta, kun mainitsin ja sä vastasit. Ensin taisi olla hieman yli 200, sitten 190 ja nyt jo alle 180. Ottaen huomioon monta "kuolevaa" jengiä tuolla pyörii 3-divarin hiljaisuuden takia niin voi tipahtaa pian yhtä rajusti kuin korona-tilastot nousee.

Meillä on kova porukka kokeneita käyttäjiä, joilla on varmasti hyviä ideoita ja mahdollisesti suhteita ylöspäin, jolloin saataisiin tietoa eteenpäin. Tälläisessä pelissä hiljaisuus ei välttämättä ole signaali, että kaikki on kunnossa.

Treenaamisen korjaus auttaisi ehdottomasti kilpailullisuuteen. Voisi peluuttaa pelaajia siellä missä pitääkin eikä tulokset kärsisi niin paljoa.

Mobiilisovellus on ehdoton, mutta sekään ei auta, jos uusi nykykäyttäjä huomaa, että tässähän jää yksin opettelemaan ja monen vuoden vuori on edessä.

Missään nimessä tarkoitus ei pidä olla, että tänne marssitaan suoraan kultajuhliin, mutta nykypäivälle tätä on muokattava. Me Suomen liigassa voisimme keksiä osamme ja tehdä pelistä kiinnostavampi. IsoBetonin peräänkuuluttama foorumiaktiivisuus on hyvä. Jäykkää tämä nykypäivänä on puhelimella kirjoitella, mutta pidetään mahdollisuuksien mukaan hommaa pystyssä.

Lupaan omalta osaltani aktivoitua sarjan foorumeilla. Hienoa, että keskustelu on lähtenyt käyntiin!

This Post:
00
286358.955 in reply to 286358.954
Date: 3/28/2020 8:57:59 AM
Overall Posts Rated:
577577

Treenaamisen korjaus auttaisi ehdottomasti kilpailullisuuteen. Voisi peluuttaa pelaajia siellä missä pitääkin eikä tulokset kärsisi niin paljoa.

Mobiilisovellus on ehdoton

Näistä itse täysin samaa mieltä ja joskus ainakin tuon treeniasian ottanut esiin. Tosin taisi tulla tyrmäys, kun mitään ei voi muuttaa kun joku kuitenkin kärsii. Tosin nyt se olisi jo muutettu ja kaikki taas samalla viivalla.

Eli toteutus muuten vapaa, mutta haluaisin, että pelipaikka ja aika ei vaikuttaisi treeniin. Näin voisi peluuttaa aina parasta mahdollista kokoonpanoa eikä aina tehdä kompromisseja. Aikanaan Charazay managerissa oli näin ja toimi erinomaisesti.

E: typo

Last edited by Albert8 at 3/28/2020 9:37:55 AM

This Post:
00
286358.956 in reply to 286358.954
Date: 3/28/2020 9:57:50 AM
BetoniBasket
II.2
Overall Posts Rated:
25842584
Varmaan on vähän noin kuten heitit, että SM-Koriksen ja kakkosen välissä on turhan iso kuilu niin rahallisesti kuin rosterienkin suhteen. Hattrickhan on hyvä esimerkki siitä miten pelin alkuhetkillä aloittaneet miehittänevät edelleenkin I- ja II-divaria ja osaa kolmosestakin.

From: Konso
This Post:
11
286358.957 in reply to 286358.956
Date: 3/28/2020 2:26:27 PM
Donkki Kongit
III.1
Overall Posts Rated:
228228
Pelin talous- ja treenipuoleen en kommentoi, mutta yleisesti pelin tulevaisuuteen ja mielenkiintoon voisin kirjoittaa Hattuun peilaten:

Hattrickissa on ihan samoja ongelmia käyttäjämäärien laskussa kuin täälläkin. Siellä sentään tapahtuu uudistuksia ja mobiilisovellus löytyy. Vuosien 2008-2015 kävijämäärät näkee tässä:

http://maptrick.org/graphs.php?country=12#graphs

Tällä hetkellä Suomessa on 6411 aktiivista joukkuetta. Muutama vuosi sitten omistajat myivät pelin toiselle osapuolelle, joka mm. myi suppoa alella. Moni ostikin useamman vuoden kerralla. Uuden omistajan rahat ei kuitenkaan kauaa riittäneet, ja vanhat omistajat päättivät ostaa Hattrickin takaisin. Wanhat omistajat miettivät keinoja pelin pelastamiseksi ja tekivät neljä eri hintaista Supporter -tasoa, ja nostivat perussupon hintaa kolminkertaiseksi. Siitä nousi tietenkin meteli, jota omistajat yrittivät rauhoitella huonolla menestyksellä. Tilanne kuitenkin rauhoittui jossain vaiheessa, eikä se noin kymppi kuussa ole työssäkäyvälle iso raha.

Reilu vuosi sitten kehuttiin käyttäjämäärien laskun taittuneen. Miten se sitten tapahtui? Pääkirjoituksessa mainittiin syiksi (lähes) viikottaiset julkaisut, peliä kehitetään nopeammin, peli saa enemmän näkyvyyttä hakutuloksissa ja muualla netissä. Kauden vaihteessa entisille pelaajille lähetetään sähköpostiviesti peliin palamiseksi. Moni noista palaajista ei vaan jää pidemmäksi ajaksi, joten tärkeimmät "asiakkaat" ovat pelissä pitkään pelanneet. Betonin mainitsemassa Hatun ykkösessä pelaa nykyisellä joukkueella vuosina 2003-2014 aloittaneita.

Siinä noin pääpiirteittäin Hatun vaiheet viime vuosikymmenellä. Sen verran samantyyppiset pelit, että jotain oppia voi tännekin ottaa. Pelaajamäärät on vaan ihan eri luokkaa BB:n tappioksi.

From: ietu

This Post:
11
286358.958 in reply to 286358.957
Date: 3/29/2020 12:47:01 AM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
Ne hattrickin kuasipostit ovat kyllä mainioita!

From: IsoBetoni

This Post:
00
286358.959 in reply to 286358.957
Date: 3/29/2020 5:37:11 AM
BetoniBasket
II.2
Overall Posts Rated:
25842584
Mulla loppui Hatun pelaaminen juuri siihen supporterin hinnan nostoon, hintahan on ihan järjetön muihin nettimanagerointipeleihin verrattuna.

Last edited by IsoBetoni at 3/29/2020 6:36:24 AM

From: Konso

This Post:
00
286358.960 in reply to 286358.959
Date: 3/29/2020 10:04:54 AM
Donkki Kongit
III.1
Overall Posts Rated:
228228
Itse en kovin usein supporteria omistanut, niin ei henkilökohtaisesti haitannut hinnannousu. Järjestöt oli supon paras ominaisuus, ja WP:ssä oli hyvää keskustelua. Viimeksi kun WP:ssä olin, niin keskustelu oli tyrehtynyt. Silver-suppo on kohtuuhintainen, jos yhteen järjestöön haluaa liittyä, ja logoa esitellä.

From: IsoBetoni

This Post:
33
286358.961 in reply to 286358.960
Date: 3/29/2020 11:11:28 AM
BetoniBasket
II.2
Overall Posts Rated:
25842584
Me ostettiin WP:sa joskus 2012 kimpassa jopa ravihevonen. Jouduttiin purkamaan kimppa kun hevosesta löytyi yllättävä vika.
Bolt, Lämminverinen, R, 246001L00111608, FI 2011

Last edited by IsoBetoni at 3/29/2020 11:16:24 AM

This Post:
11
286358.962 in reply to 286358.961
Date: 3/29/2020 4:09:50 PM
Porvoon Jarmo
II.1
Overall Posts Rated:
789789
Mitähän kuuluu WP:n viskitilaukselle?
Nehän osti tynnyrin ja jossain Skottilaisessa tislaamossa sen piti majailla 10 tai 12v.
Osa porukkaa testamenttas osuuksia kavereille jos sattuu kuolemaan,niin muija ei ainakaan viskejä joisi😁

From: Ollita
This Post:
33
286358.963 in reply to 286358.962
Date: 3/30/2020 3:56:00 AM
BC Slashers Reunion
II.4
Overall Posts Rated:
9191
Hyvää keskustelua täällä Buzzerbeaterin tulevaisuudesta, johon nyt allekirjoittanut ottaa hieman jälkijunassa kantaa.

Kaikkine puutteineenkin, tämä on kyllä todella hyvä peli ja siksi allekirjoitan lähinnä McBaylessin huolen siitä, että tämä peli saattaa joskus oikeasti loppua. Eli nimenomaan siten, että ylläpitäjät lyövät pillit pussiin. Mielestäni on ihan ok ja tervettäkin kritisoida rakasta peliä. Vähän sama juttu kun minä usein kritisoin tiettyjä asioita, mitkä mielestäni on pielessä Suomen valtiossa, mutta en minä silti haluaisi asua missään muualla kuin täällä.

That being said, itse en niinkään ole kiinnostunut käyttäjämääristä. On totta, että tuo on pyörinyt tuossa 200 paikkeilla about niin kauan kuin itse tätä peliä olen pelannut (yhteensä reilu 10 vuotta). Käyttäjämäärät eivät ole se issue, vaan se kuinka moni tätä pelaa tosissaan ja vielä pidemmälle - kuinka moni voi pelata tosissaan SAMANAIKAISESTI.

Olkoon käyttäjämäärä Suomessa vaikka 500 niin sekään ei lohduta, jos porukka tankkailee ja hassuttelee kolmosessa. Juurisyy, miksi niin vähäinen määrä aktiivisia pelaajia voi kilpailla on täysin sukka harjoittelusysteemi. Se, jos treenaus vapautettaisiin täysin pelipaikkariippumattomaksi, auttaisi jo todella isosti. Otan esimerkin omasta joukkueestani, eli toivon mukaan tuleva maajoukkuetähti Mika Kulmala. Kaveri on nyt 22v, TSP 116 ja jos voisin peluuttaa häntä täydellä vapaudella millä pelipaikalla tahansa ja antaa hänelle silti haluamani treenin, niin hänestä olisi minulle jo isosti hyötyä. Nyt joudun peluuttamaan 2. parasta pelaajaani PF-paikalla (vaikka hän olisi parhaimmillaan SG:nä), ensi kaudella hassutellaan sentterinä ja sitten mennään pelaamaan pointtia. Jos - ja kun - treenaan Mikaa sinne 27-28 vuoden ikään niin pystyn peluuttamaan häntä sen 7-8 kautta maksimissaan, mitä hänellä voi olla hyviä kausia jäljellä, sillä paikalla jossa hän on lopulta sitten parhaimmillaan... Paitsi etten voi, koska sitten pitää jo seuraavaa hanhinaamaerää alkaa treenaamaan ja siirrellä Mikaa alta pois milloin mihinkin.

Kun tilanne on tämä, että kokoonpano otteluissa on vähemmän kuin osiensa summa, niin oikeastaan ainoa järki lähteä edes yrittää kilpailla tosissaan on kylmästi vetää treeni tauolle. Ja kun näin tekee, niin isot kertarysäyksellä tulevat siritokorvaukset voi sitten unohtaa. Voit kilpailla sen rungon kanssa mikä on ja sitten mennään taas 8-10 kaudeksi tankille.

Tästä seuraa sitten se, että ne 200 pelaajaa (oikeasti siis ehkä 50-60 AKTIIVISTA jengiä), niin näistä ehkä 15-20 joukkuetta ovat OIKEASTI sellaisella mentaliteetillä että jokaista sarjapeliä ja kautta lähdetään voittamaan. Eli yhtäkkiä tuo 200 joukkuetta onkin enää 20 joukkuetta.

Silloin kun minä aloitin pelaamaan tätä peliä, niin jauhoin todella pitkään, että nousin kolmosesta kakkoseen. Aloitin pelini nelosesta. Kolmosessa oli silloin ehkä 2012 kovempi taso kuin suurimmassa osassa nykyisistä kakkosdirreistä. Tätä tuskin kiistää kukaan meistä, jotka tätä ovat kauemmin pelanneet (paitsi ne, jotka ovat koko ajan pelanneet Mestiksessä niin ehkei ole tullut huomattua tätä omassa kuplassaan?)

Minun mielestä on suoraansanottuna silmien ummistamista totuudelta, jos joku väittää oikeasti, etteikö nykytilanne ole mennyt merkittävästi huonommaksi verrattuna vaikka ihan viiden vuoden takaiseen.

PS: uskooko joku oikeasti siihen, että mitään appia koskaan tulee?

From: Albert8

This Post:
33
286358.964 in reply to 286358.963
Date: 3/30/2020 4:15:22 AM
Overall Posts Rated:
577577
Erinomaisesti puettu sanoiksi. Itse käytännössä täysin samaa mieltä kirjoituksesi kanssa. Erityisesti tuo harjoittelu ja siitä johtuva turha peesailu. Lisäksi kun pelaajien hinnat vs. harjoitteluun käytettävä raha/pelaaja ei oikein ole linjassa, eipä kannattaisi edes treenata. Ja se näkyykin jo siirtolistoilla, kun ei ole paljon ketä ostaa vaikka olisi haluja. Edit: Aivan absoluuttisille huipuille vielä löytyy kohtuu hinta markkinoilta, mutta ompa niiden treenaamiseenkin saatu käyttää rahaa todella paljon uusine fasiliteettivaatimuksineen jne.

Ps. Edelliseen viestiin meinasin kommentoida, että itse en appiin meinaa uskoa. Eipä ole peri amerikkalaiseen tapaan paljon hehkutusta näkynyt, joten kaukana ollaan sen lanseerauksesta. Toivotaan, että olen väärässä.

Last edited by Albert8 at 3/30/2020 4:18:12 AM

Advertisement