BuzzerBeater Forums

BB Suomi > U21 National Team Speeches

U21 National Team Speeches

Set priority
Show messages by
From: Lappa
This Post:
55
325047.2 in reply to 325047.1
Date: 9/18/2024 2:33:26 AM
Rakuunat
SM-Koris
Overall Posts Rated:
360360
Second Team:
Dragoons Academy
Hei kaikki!

Nykyinen U21 maajoukkuemanageri atsii ilmoitti hieman epäsuorasti jättäytyvänsä pois tehtävästään, joten pitkän parin kauden pohdinnan jälkeen päätin asettua ehdolle U21 maajoukkueen peräsimeen. Suurelle osalle BB-Suomea olen varmasti tullut tutuksi Discordin puolelta aktiivisena kirjoittajana, mutta kerrotaan kuitenkin hieman omasta manageriurasta ja siitä mitä ajattelin tuoda U21 maajoukkueeseen.

Historiasta löytyy kaksi pitkähköä aikaisempaa visiittiä BB:ssä usean vuoden takaa, mutta nykyisellä joukkueellani Rakuunoilla on historiaa takana 16 kautta, josta viimeiset 4 kautta on pelattu SM-Koriksessa. Tällä on hyvinkin suuri yhteys nimenomaan maajoukkueeseen, sillä Rakuunoiden koko menestystarina rakentui pariin U21 projektiin, joiden hedelmiä kerätään nyt SM-Koriksessa. Siksi olen aina pitänyt sekä U21-maajoukkuetta että miesten maajoukkuetta hyvin tärkeinä BB-Suomelle, koska näiden pohjalta uudet joukkueet pystyvät rakentamaan pohjaa tulevalle menestykselle, saavat joukkueilleen kovatasoisia kotimaisia pelaajia ja myös BB-Suomen yhteisöllisyys pyörii vahvasti maajoukkuetoiminnan ympärillä.

Mikä sitten tulisi muuttumaan jos minut valitaan U21-maajoukkueen manageriksi? Isossa kuvassa ei oikeastaan mikään, koska minun ja atsiin näkemykset tehokkaasta joukkueen rakentamisesta ja pelaajatyypeistä ovat hyvin samanlaiset. Pieniä eroja toki meidänkin näkemyksistä varmasti löytyy, joten pieniä viilauksia varmasti tapahtuu siellä täällä. Isossa kuvassa, puolustuksen ja takakentän heittovoiman varaan rakennetaan siis U21 joukkueita tulevaisuudessakin kunhan tähän löytyy pelaajamateriaalia. Tietenkin tärkeimmät periaatteet ovat edelleen harjoitusohjelman muokkaaminen siten, että se sopii treenaajille heidän oman joukkueen rakentamiseen tai myyntiin, koska hyvin treenatut U21 maajoukkuepelaajat ovat usein hyvää kauppatavaraa siirtolistalla.

Vaalilupauksista sen verran, että lupaan pitää maajoukkueen seurantalistoja ylläpidettynä joka kausi, jotta kaikki tietävät missä mennään ja millaisia lupauksia Suomesta löytyy. Lisäksi olen suunnitellut hieman samanlaista projektia kun atsiilla oli kahteen otteeseen, mutta tämä ei ole ihan vielä ajankohtainen. Myöskin kommunikaatio ja yhteistyö aikuisten maajoukkueen kanssa jatkuu edelleen ja kaikista kovimmat lupaukset pyritään rakentamaan siten, että pelaajilla on mahdollisuudet aikuisten maajoukkueeseen asti.

Hyvää vaaliviikkoa kaikille ja laittakaahan kysymyksiä debattiketjuun!