Tuonpa oman lusikkani tähän soppaan mukaan, vaikken juuri nyt olekkaan ehdokkaana, niin minulla on omalla tavallani kuitenkin tässä vaalissa myös voitettavaa tai hävittävää. Toimin itse U21 joukkueen valmentajana ja toivon, että kuka tahansa vaalit tuleekin voittamaan, niin toivoisin, että saumaton yhteistyö, joka NaiCoun kanssa on toiminut hyvin, jatkuisi myös tulevaisuudessa. Mielestäni oli todella suuri kädenojennus maajoukkueelta (NaiCoulta) vapauttaa pari todella kovaa pelaajaa nuorten käyttöön, kun me taistelimme jatkopaikoista.
Itse toivon, että hedelmällinen yhteistyömme saisi jatkua, mutta jos uusia tuulia tulee, niin toivon tulevalta "virkailijalta" yhteityökykyä, -halua ja ymmärrystä sekä toivon, että U21 joukkue pystyttäisiin hyödyntämään myös aikuisten maajoukkueen ponnahduslautana.
Tuossa aiemmissa viesteissä hieman arvosteltiin Suomen joukkueen hyökkäysintoa puolustuksen kustannuksella, mutta mielestäni taktiikka on ollut aivan oikea, kun tietää tarjolla olevien pelaajien vahvuudet. Se että Suomessa ei ole ollut paljoa puolustus voittoisia pelaajia on suurin syy nykysuuntaan. Tuntuu, että aiemmilla kausilla (kaudet 3 ja 4) valmentajien pääpaino harjoittelussa on ollut pitkälti heittovoiman luomisessa ja puolustus päässä on keskitytty vain korinalus puolustamiseen. Nyt kuitenkin kahden viime kauden aikana on ollut selvästi tulossa myös pelaajia, joilla myös ulkopuolustus taidot on kohdallaan ja tämän kehitys näkynee ehkä jo ensi kaudella myös maajoukkuepelaajien ja taktiikoiden valinnoissa.
Moni hakee ehkä nyt muutosta, mutta miksi? Mielestäni NaiCou on osoittanut osaavansa homman ja nyt kun kuherruskuukaudet joukkueen kanssa on ohitse, niin miksi emme antaisi hänelle mahdollisuutta näyttää todellisia kykyjänsä. Itse olen vahvasti kannattamassa jatkopestiä, jollei kukaan muista ehdokkaista pysty esittämään jotain selkeää uutta toimintatapaa, jolla pystyttäisiin merkittävästi muuttamaan pelitapaa sellaiseksi jolla mennään heti TOP 10 maiden joukkoon.
-Oldtimer-